Ikuti Blog ini

PANAS! Umno Membisu Bila Zahid Hamidi Mengaku Naik Jet!


Hipokrit sungguh puak-puak Umno ni bila kunun dapat modal hentam Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim di atas isu menggunakan jet peribadi kepunyaan rakannya semasa terbang ke Sabah dan Sarawak pada 15 September dulu.

Sedangkan bila benda yang sama terkena pada pemimpin mereka, Menteri Pertahanan, Zahid Hamidi yang melakukan perkara sama diam membisu macam tak tahu apa-apa.

Janjinya akan mendedahkan siapa pemilik sebenar jet peribadi yang dinaikinya masih belum terjawab sehingga kini, walaupun sudah hampir setahun mengerjakan rukun Islam kelima itu.

Mengapa Zahid masih tidak mendedahkan pemiliknya sedangkan dia sendiri yang berjanji akan berbuat demikian?

Malah bukan sekali jet tersebut digunakannya tetapi lebih dari dua kali dan ini sesuatu yang memeranjatkan.

Setelah didesak, akhirnya Zahid mengakui beliau telah pergi ke Arab Saudi untuk menunaikan haji dengan menaiki sebuah jet peribadi tetapi menegaskan pesawat itu adalah milik kawannya. 

Naib Presiden Umno itu menolak dakwaan disiarkan oleh beberapa blog dan SMS yang mengatakan jet peribadi itu kepunyaan beliau.


“Betul, tapi saya tumpang orang punya jet. Kebetulan dia pun buat haji,” katanya dalam respons menerusi SMS kepada The Malaysian Insider.


Dalam respons ringkas itu beliau seterusnya berkata: “Salah ke (tumpang jet kawan ke Saudi)?”

Zahid, Ahli Parlimen Bagan Datoh dilantik sebagai Menteri Pertahanan pada 2009 ketika era pentadbiran Najib Altantuya.


Sebelum itu beliau merupakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab ke atas hal ehwal Islam.


Dakwaan diterima menerusi e-mel menyebut Zahid telah pergi untuk menunaikan haji dengan menaiki jet peribadi.


Menurut dakwan itu, isteri beliau, Hamidah Khamis telah berada di Madinah terlebih dahulu dan beliau menjemput dengan jet peribadi dan kemudian ke Jeddah.


“Siapa empunya jet peribadi ini, jika sahabat beliau; dengan tujuan apa diberi untuk menggunakan jet peribadi ini. Adakah sahabat beliau yang mempunyai kepentingan dalam Kementerian Pertahanan?


“Jika beliau menggunakan wang sendiri untuk menyewa jet berkenaan; dari mana beliau dapat wang sebegitu banyak?” kata dakwaan itu.


Dakwaan itu juga menyebut beliau sering ke Arab Saudi terutama ketika Ramadan dengan rakan kongsi yang sama beliau bernama “Tuan Sheikh Rozi”.


Bagaimanapun Zahid tidak menyebut nama rakan beliau memiliki jet peribadi itu dalam responsnya sehingga ke hari ini.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .