Ikuti Blog ini

Komplot Anti Abdullah Dan Anwar



PAS mengesyaki ada komplot dalam UMNO dan kerajaan yang anti Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi dan anti kepada Dato’ Seri Anwar Ibrahim.
Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato’ Mustafa Ali menyatakan demikian dalam blognya, Politik Malaysia melalui tulisannya Komplot Terhadap Abdullah dan Anwar.

Menurut beliau komplot itu sedang berusaha untuk membunuh karier politik kedua-dua tokoh itu dengan satu tindakan iaitu menangkap Datuk Seri Anwar selepas tuduhan meliwat seorang pemuda.

Sebelum itu, beliau menyatakan bahawa tindakan menangkap Anwar adalah satu tindakan yang tidak wajar samasekali kerana penangkapan dibuat tanpa bukti yang kukuh.
"Saya rasa, ada semacam satu komplot dalam UMNO dan kerajaan sendiri yang cuba untuk mengambil kesempatan daripada suasana yang ada sekarang. Komplot ini bagi saya memang anti Anwar dan juga anti kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi," tulis Mustafa.

Beliau menaruh keyakinan bahawa Abdullah tidak terlibat dengan penangkapan Anwar kerana menurutnya Wan Azizah telah berjumpa Abdullah selepas Anwar dituduh dibuat baru-baru ini, menunjukkan Abdullah tidak tahu apa-apa.

”Menggunakan seketul batu untuk membunuh dua ekor burung serentak,” adalah perumpamaan yang digunakan beliau merujuk kepada tindakan ‘komplot’ yang bertujuan untuk mematikan karier kedua-dua tokoh, Abdullah dan Anwar sekali gus.

Logiknya, tulis Mustafa, apabila tindakan dibuat terhadap Anwar, jari akan dituding kepada Abdullah selaku Perdana Menteri yang mengetuai kerajaan.

"Mengikut bacaan saya, tindakan ini berjaya diambil kerana kegagalan Abdullah sendiri untuk menguasai seluruh jentera kerajaan. Oleh kerana itulah, komplot ini boleh berjalan sedemikian rupa," tulis beliau lagi.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .