Ikuti Blog ini

TTI dan Piala Monsun - Pemuda PAS Tidak Buat Laporan Polis Tapi Buat laporan BPR


Kuala Terengganu - Dewan Pemuda Pas Terengganu sebagaimana yang dilaporkan semalam tidak membuat laporan polis namun membuat laporan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) hari ini mengenai projek Taman Tamadun Islam (TTI) di Pulau Wan Man dan Kejohanan Perahu Layar Piala Monsun, di Pulau Duyong, di sini.

Semalam, Setiausahanya Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah berkata, satu laporan polis berkaitan kenyataan Menteri Besar Terengganu, Dato’ Ahmad Said, yang meminta pihak Badan Pencegah Rasuah (BPR) menyiasat dua projek Mega tersebut.

Hari ini, Ketua Dewan Pemuda, Ustaz Azman Shapawi Abdul Rani, membuat laporan di pejabat BPR di Wisma Persekutuan, di sini, kira-kira jam 11 pagi susulan kenyataan yang sama.

"Saya meminta BPR menyiasat kenyataan Ahmad kerana yakin kenyataan Menteri Besar itu mempunyai asas yang kuat," katanya ketika ditemui pemberita selepas membuat laporan itu.

Selasa lalu, Ahmad berkata, BPR jangan memilih tempat hendak menjalankan siasatan, dan meminta BPR menjalankan siasatan ketas projek TTI di Pulau Wan Man dan pembinaan serta pengurusan Piala Monsun dan Pulau Duyong.

Kedua-dua projek tersebut adalah termasuk dalam projek-projek Mega yang dilaksanakan pada era pemerintahan bekas Menteri Besar, Dato’ Seri Idris Jusoh, yang dikatakan oleh Ahmad sebagai ‘lebih besar’.

Ahmad berkata demikian ketika menjawab pertanyaan wartawan berkaitan siasatan BPR keatas kes kos penyenggaraan yang terlalu tinggi kereta rasmi kerajaan, Proton Perdana V6 Executive.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .