Ikuti Blog ini

334 orang keluar UMNO masuk PKR


K.Terengganu – Seramai 334 orang menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR), 184 di Terengganu dan 150 orang di Bandar Tun Razak, Wilayah Persekutuan.

Ahli Majlis Tertinggi PKR, Saifudin Nasution telah menerima penyerahan borang keahlian seramai 184 orang ahli baru oleh Ketua Ahli Muda Keadilan (AMK) Terengganu, Fariz Musa baru-baru ini.

Dari jumlah 184 orang itu, seramai 29 orang adalah yang menganggotai PKR dari Bahagian Kuala Nerus, 104 orang dari Hulu Terengganu dan 51 orang dari Kemaman.
Manakala di Petaling Jaya kelmarin, dua orang bekas pimpinan UMNO Bahagian Bandar Tun Razak telah mengetuai ahli-ahli bahagian tersebut seramai 148 orang meninggalkan UMNO dan menyertai PKR.

Dua Bekas Timbalan Pengerusi, Norasida Salam dan Azmi Hassan telah menyerahkan boring keahlian mereka kepada Ahli Parlimen Bandar Tun Razak, Tan Sri Khalid Ibrahim, yang juga Menteri Besar Selangor di pejabat PKR Bahagian tersebut.

“Norasida meninggalkan UMNO dan menyertai PKR kerana menurutnya beliau sudah tidak tahan lagi dengan amalan tidak demokratik yang wujud dalam UMNO, sebagai contoh, wujudnya kuota system dalam pemilihan UMNO,” kata Timbalan Ketua PKR Bandar Tun Razak Othman Karim.

“Beliau berkata... beliau lebih suka bekerja dengan rakyat, bukan hanya untuk UMNO,”kata Othman.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .