Ikuti Blog ini

Pakatan Rakyat pulihkan SAR di Perak



 Kerajaan Pakatan Rakyat akan mengembalikan semula bantuan per kapita berjumlah RM1.3juta kepada 18 buah sekolah Agama Rakyat di Negeri Perak bagi tahun 2008 ini.Bantuan tersebut akan diagih-agihkan dalam bulan Ramadhan , sedikit masa lagi.

Demikian dinyatakan oleh Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Perak, Ust Misbahul Munir Masduki sebagai mengulas satu laporan Bernama yang telah menyebut tentang desakan Pergerakan Pemuda Umno, Zainol Fadzi supaya Menteri Besar Perak Dato Seri Mohammad Nizar Jamaluddin turut memberikan lot tanah kepada Sekolah Agama Rakyat milik persendiran dan Sekolah Agama Pondok dalam usaha memaju dan memartabatkan agama Islam di Perak.

Bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR) telah dinafikan oleh kerajaan BN/Umno yang memerintah Perak dulu sejak pentadbiran Mahathir lagi;tetapi kini dibawah pentadbiran Kerajaan Pakatan Rakyat, bantuan tersebut telah diberikan semula.

Terdapat 9 buah Sekolah Menengah Agama Rakyat dan 9 buah lagi Sekolan Agama Rendah yang menjadikan jumlah keseluruhannya 18 buah.

Ikuti ulasan dan penjelasan beliau selanjutnya dilaman blognya yang baru di lancarkan hari ini.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .