Ikuti Blog ini

Hee berada di Hong Kong ?

Kejutan tindakan ADUN Jelapang, Hee Yit Fong melompat untuk memberi sokongan kepada BN sehingga berjayanya satu kudeta kuasa di Perak masih menjadi berita hangat diperkatakan di mana saja khususnya di Jelapang.


Kelmarin saya meninjau berkenaan dengan masalah itu untuk menjawab soalan yang ada kaitan dengan hilangnya Hee sejak dia melompat. Banyak yang bertanya walaupun ada yang tidak mahu ambil kisah, " Di mana dia berada saya tak kisah yang penting dia dah buat salah kepada pengundi di sini" kata seorang pemuda.


Sejak tindakan Hee melompat kepada BN, dia tidak lagi muncul di Jelapang . Setakat yang kita ketahui dia muncul beberapa kali dengan Najib dalam beberapa sidang akhbar dan muncul di Istana beberapa kali dengan pengawalan yang ketat pasukan keselamatan.


Munculnya di dalam masyarakat Jelapang sangat di tunggu-tunggu. Sebagai wakil rakyat di kawasannya dia mesti bertanggung jawab dan berkerja untuk rakyat di situ.


Bagaimanakah kalau perkara ini berterusan hingga bertahun-tahun, adakah dia tidak akan muncul. Itulah persoalan yang menghantui pengundinya.


Sebab itu beberapa hari lepas timbul dia sudah insaf dan hendak meletakkan jawatan. Setakat ini belum ada pengesahan dan saya anggap berita angin sahaja. Yang penting tekanan kepadanya dan keluarganya oleh masyarakat cina Jelapang sangat kuat.


Maklumat terkini saya dijelaskan oleh sumber yang rapat dengan Hee yang mengatakan dia dan suaminya sekarang ini berada di Hong Kong. Wajarlah maklumat ini saya terima sementara waktu kerana memang dia macam tidak berada di Malaysia pada masa ini.


Walaupun ada maklumat sebelum ini dikatakan berada di Australia, saya memilih Hong Kong disebabkan latar belakang bangsa dan Hong Kong tempat tengok pelaburan usaha lompatnya kalau memang ada habuan. Saya tahu sangat sebab saya berada di China 4 tahun.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .