Ikuti Blog ini

Fairuz: Sebutir permata yang tercicir di perjalanan



Perletakan jawatan YB Mohammad Fairus Khairuddin sebagai wakil rakyat Penanti adalah satu tindakan yang perlu di hormati.

Kes tuduhan rasuah keatasnya yang sedang dalam siasatan SPRM tidak mengubahnya menjadi katak sebagaimana yang berlaku kepada Jamaludin dan Osman Jailu di Perak apabila diasak dengan tuduhan rasuah dan kes mereka dihadapkan ke mahkamah.

Jamaludin, Osman dan Hee Yit Fong ghaib tidak semena-mena sebelum timbul semula dialam maya ini dengan jelmaan sebagai makhluk katak.

Kita doakan kesejahteraan keatas Fairuz yang sedang berhadapan dengan dugaan yang amat menyulitkannya.

Fairuz sebenarnya boleh memilih jalan mudah untuk melepaskan dirinya daripada masalah yang mencengkamnya hanya dengan melompat ke Umno/BN dan boleh terus bergayut sebagai wakil rakyat Penanti.

Kemungkinan besar pula , Fairuz akan mendapat ganjaran yang besar jika dia setuju menjadi katak terbaru Umno/BN.

Tetapi Fairuz bukan orang yang pentingkan dirinya.Disinilah kita nampak pengorbanan Fairuz yang perlu diberi pujian dan semangat agar dia teguh dan sabar dalam menghadapi dugaan ini.

Fairuz kini umpama sebutir permata yang tercicir dalam perjalanan. Semoga disatu masa kelak dia akan dapat meneruskan sisa-sisa perjalanan yang penuh liku dan ranjau ini. Sesungguhnya Allah bersama-sama orang yang sabar.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .