Ikuti Blog ini

Exco Terima Keputusan, Zambry Pula Hilang




KUALA LUMPUR
[6.02 pm] - Datuk Seri Dr.Zambry Kadir dan ahli Exconya akur dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang mengisytiharkan Datuk Seri Ir.Mohamad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak yang sah dan bersedia mengosongkan pejabat masing-masing. Perkara ini dinyatakan Ketua Penerangan Negeri Perak, Datuk Hamdi Abu Bakar. Zambry yang dalam perjalanan dari Ipoh ke sini untuk menghadiri majlis ulang tahun UMNO ke-63, tidak dapat dihubungi.


[Zambry hilang?. Inilah akibatnya bila ego, sombong dan bongkak bila mendapat sedikit kuasa. Akhirnya Allah menarik balik segala-galanya dan anda sendiri akhirnya yang menanggung malu untuk berhadapan dengan rakyat. Apakah kehilangan Zambry ini sama dengan apa yang berlaku kepada tiga ADUN bebas itu agaknya.


Maka itu, eloklah UMNO Perak mencari Zambry di rumah Najib dekat Pekan. Mungkin Zambry mengadu nasib supaya Najib membantu beliau. Atau setidak-tidaknya menarik beliau ke pusat sebagai Senator seperti Maznah Mazlan di Pahang dulu. Kasihan benar melihat Zambry dan exco-exconya. Itulah.. dulu Speaker DUN Perak menyuruh keluar dewan akibat digantung anda melawan. Malah menarik pula Sivakumar keluar dewan secara paksa. Sekarang nasi sudah menjadi bubur. Anda terpaksa balik semula ke Pulau Pangkor dan bertafakur dalam tidur mencari ilham baru].

Keputusan Nizar MB Perak sah hadiah manis harijadi Umno Keputusan hakim Mahkamah Tinggi KL hari ini mengisytiharkan Dato Seri Nizar Jamaludin sebagai Menteri Besar Perak yang sah merupakan satu hadiah yang cukup bermakna bagi Umno yang menyambut ulang tahun penubuhannya pada 11 Mei 1946, 63 tahun yang lalu.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .