Ikuti Blog ini

Senarai manusia yang mengkhianati amanah rakyat

Senarai manusia yang mengkhianati amanah rakyat

Ada lagi tak selepas ini nak masuk Pengkhianat Club?

Takpe, 1Malaysia ada, Boleh kasi Juta-Juta.

Sketsa Katak Sumbang Di Kedah

Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri Lunas, Mohammad Radzhi Salleh yang mengumumkan keluar dari PKR dan menjadi ahli Bebas memalukan dirinya sendiri apabila beliau gagal untuk membawa mana-mana ADUN lain untuk bersamanya.

Menurut sumber, Mohd. Radzhi telah beberapa kali mengugut mahu meninggalkan Pakatan dan menyertai Umno, namun tidak pernah berbuat demikian sebelum ini. Dia juga didakwa beberapa kali berjumpa dengan Datuk Seri Mahzir Khalid bagi membincangkannya.

"Kegagalan paling besar Radzhi adalah membawa sebarang pengikut khasnya di kalangan Adun Pakatan Rakyat," kata Zulkifli Yahaya, Pengarah Penerangan kerajaan negeri Kedah, lapor harakahdaily.

Sebelum ini, Radzhi telah beberapa kali mengugut untuk meninggalkan PKR. Antaranya disebutkannya kepada Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Razak.

Media juga, termasuk TV3, telah beberapa kali menyiarkan berita tentang beberapa kes penyelewengan exco negeri Kedah namun tidak pernah didedahkan nama Exco berkenaan.

Radzhi mempunyai masalah disiplin terutamanya dari segi perbelanjaan dan tuntutan berlebihan sehingga disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, menurut TVAntara.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak telah memberikan amaran keras kepada beliau bulan lalu serta menggantung PKR Bahagian Padang Serai dan cabang-cabang di kawasan berkenaan.

“Kita mempunyai maklumat beberapa bulan yang lalu beliau mengadakan rundingan dengan Mahadzir Khalid untuk membeli wakil rakyat.

“Ada juga hal peribadi di mana isteri ke empat beliau berjumpa kita membantah beberapa isu dan membawa ke mahkamah,” katanya.

Katanya isu beliau ini melibatkan isu peribadi dan kerana itu pimpinan telah mengambil tindakan kepadanya dan beliau dinasihatkan supaya meletakkan jawatan.

Anwar berkata, Radzhi turut cuba bersekongkol dengan Umno apabila mempengaruhi beberapa Adun Pakatan Rakyat yang lain untuk menyertai Umno dengan tawaran bayaran yang tinggi.

“Itu percubaan umno mengambil peluang daripada Adun Lunas dan menggunakan beliau untuk menarik yang lain dan kita mempunyai rekod dari Adun sejak beberap bulan lalu mereka dipujuk Adun Lunas untuk berpindah kepada Umno dengan bayaran yang tinggi,” katanya.

Katanya, Pakatan akan memperbaiki sistem saringan bagi mencalonkan seseorang untuk menjadi wakil rakyat dalam usaha mengelakkan berlakunya perkara seperti ini.

Dalam perkembangan lain beliau berkata, sekiranya calon Pas Salleh Man memenangi pilihanraya pada 25 Ogos ini, pihaknya akan mengemukakan nama beliau supaya dipertimbangkan menjadi Yang diPertua Majlis Agama Islam Negeri.

Sementara itu, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata, 25 Ogos ini tidak akan diisytiharkan sebagai cuti umum sebaliknya kerajaan negeri akan memastikan majikan memberikan pelepasan kepada pengundi untuk mengundi pada hari berkenaan.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .