Ikuti Blog ini

Semua PM Minum Arak Kecuali Pak Lah - Mustafa Ali


PAS dakwa majoriti mantan PM minum arak

BN digesa supaya menghentikan serangan peribadi terhadap calon Pakatan Rakyat Datuk Zaid Ibrahim - dengan terus mengaitkannya dengan isu minum arak - kerana perkara tersebut "melampau batas" dan menjadi budaya dalam Umno, parti terasnya sendiri.

Menyifatkan kempen sebegitu sebagai "tiada kelas", Setiausaha Agung PAS Mustafa Ali mendakwa, semua perdana menteri Malaysia - kecuali Tun Abdullah Ahmad Badawi - terlibat dengan pengambilan minuman beralkohol.

"Tak ada seorang pun daripada mereka itu yang tak pernah minum arak, kecuali (Abdullah) Badawi. Pak Lah saya akui, yang saya tahu, tak minum arak.

"Tetapi empat yang lain ini semua terlibat. Ada yang saya tengok dengan mata saya sendiri terlibat," katanya yang juga bekas pengarah pilihan raya pusat PAS.

Bercakap dalam sidang media di pejabat agung parti itu di ibu negara tengah hari ini, Mustafa turut mendakwa, selain meminum arak, tiada pemimpin utama Umno yang bebas daripada tiga lagi "dosa", iaitu "rasuah, judi dan perempuan."

"Kadangkala empat (dosa) sekali gus ada pada seorang," katanya yang mengaku mengetahuinya kerana pernah berada dalam kerajaan ketika parti itu bergabung dalam BN sekitar tahun 70-an.

Bagaimanapun, Mustafa memberi jaminan, PAS tidak akan mengikut rentak parti lawan dengan mengambil pendekatan yang sama kerana strategi tersebut "orang PAS tidak pernah buat".

"Tidak, tidak, tidak. Maknanya nak beri tahu, kalau PAS nak main isu ini, dah lama dulu PAS boleh main. Tetapi PAS tak buat, kita jaga etika.

"Tetapi saya nak bagi tahu, kamu (Umno) main isu Zaid ini, kalau kita (PAS) hendak main, kita boleh sebut.

"Ini apa yang kamu buat dulu, sekarang pun kamu masih terus (terlibat)," katanya ketika disoal sama ada PAS akan mengikut rentak yang sama dengan Umno selepas ini.

Ditanya sama ada PAS mahu menjadikan isu tersebut sebagai "peluru terakhir" dalam pilihan raya kecil Hulu Selangor kali ini, Mustafa sambil ketawa berkata: "Tengoklah kalau agas (sombong) sangat."

Katanya, isu melibatkan peribadi silam Zaid sengaja dimainkan Umno kerana parti itu tidak mempunyai sebarang lagi untuk "memukul" Zaid./ENDS



Tahun 1966: Siapa Rasmi Kilang Guinness Malaysia Bhd..?

Gambar-Gambar Pada Tahun 1966 Bilamana Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri Malaysia yang Pertama merangkap PRESIDEN UMNO YANG KE-2 Merasmikan Kilang Guinness Malaysia Bhd 1966.

Apa kata pencacai Cyberuk UMNO..? nak aku siarkan yang lain-lain lagi..? aku dah cakap... "Kami ada maklumat lengkap dan menyeluruh"... kalau dari tahun 1966 kami boleh dapat, apa lagi yang bulan lepas..?

Super Impose tak main beb..!

p/s - ada antara pengkomen yang menasihati saya supaya tidak mengaitkan nama mereka yang sudah tiada dalam hal ini. harap maaf, entri ini bukan untuk menonjolkan individu, sebaliknya cuba untuk menampilkan kepada umum - "Parti apa sebenarnya yang terlibat", sebab itu saya tidak bold pada nama Allahyarham sebaliknya saya bold pada Jawatan dan nama Parti - UMNO/APCO.

Harap maklum.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .