Ikuti Blog ini

Sukan ekstrem: Unit Amal Selangor dekati remaja

SHAH ALAM, 27 Julai: Beberapa jenis sukan ekstrem bakal diperkenalkan kepada remaja yang mengikuti Muqayyam Amal Selangor pada Jumaat hingga Ahad ini, kata pengarah programnya, Mohd Azmi Anuar (gambar).

"Yang menarik pada program Unit Amal negeri kali ini ialah kita memperkenalkan beberapa sukan ekstrem khusus untu pelapis baru di kalangan remaja," ujarnya pagi tadi di Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Shah Alam.

Beliau yang juga Pengarah Unit Amal Selangor berkata, percubaan terbaru itu wajar dianggap sebagai pendekatan tarbiah yang dinamik selari dengan tanggungjawab asasi Unit Amal Malaysia, iaitu beramal kerana Allah serta berkhidmat untuk rakyat.

Tambahnya lagi, mereka yang menyertai perkhemahan tiga hari dua malam kali ini turut berpeluang menempuhi kehidupan survival dakwah ala 'Explorace Hutan' bersama-sama masyarakat Orang Asal di Kampung Bakong, Pantai Bagan Lalang, Sungai Pelek, Sepang.

Mereka yang terbabit, katanya, turut berpeluang untuk berinteraksi secara eksklusif dengan dua tetamu jemputan iaitu Mohamad Sabu (AJK PAS Pusat) dan Nasrudin Hassan at-Tantawi (Ketua Pemuda PAS Pusat).

Difahamkan, penganjur telahpun menerima lebih 70 penyertaan sejak program terbaru itu diwar-warkan di peringkat PAS kawasan dan cawangan dua hari lalu.

Sebarang maklum balas lanjut atau penyertaan boleh dibuat dengan menghubungi Masadi (019-3755773) atau Azmi (019-2568820).

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .