Ikuti Blog ini

Shuhaimi Beri Keterangan Kepada Polis Walaupun Tak Terima Notis

ADUN Sri Muda Hadir Beri Keterangan Kepada Polis

Gambar: Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, Shuhaimi Shafiei bercakap kepada media selepas memberi keterangan berhubung satu entri dalam blognya fotoBernama

SHAH ALAM: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda Shuhaimi Shafie pada petang Rabu hadir memberi keterangan kepada pihak polis berhubung penulisannya di dalam blog yang didakwa menghina Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Beliau hadir bersama 100 penyokong di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini.

Shuhaimi turut ditemani peguam R Sivarasa, Amer Hamzah Arshad dan Shamsul Iskandar Mad Akin dan dilihat masuk ke balai tersebut pada pukul 4.10 petang.

Selepas kira-kira dua jam memberi keterangan kepada polis wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dilihat meninggalkan perkarangan IPD di sini.

“Walaupun saya tidak terima sebarang notis 111 Kanun Acara Jenayah, saya tetap beri kerjasama yang baik kepada pihak polis untuk ambil keterangan saya

“Pada masa yang sama saya juga sedang sediakan draf untuk menghadap Sultan bagi memberi penjelasan berhubung perkara ini. Jika perkara itu menyinggung perasaan baginda, saya akan memohon maaf,” katanya kepada pemberita selepas memberi keterangan di IPD sini pada Rabu.

Shuhaimi berkata beliau akan memohon perkenan Sultan untuk bertemu dan menjelaskan perkara sebenar yang berlaku.

"Jika ada perasaan tersinggung saya yang rakyat setia, darah Melayu dan mengangkat (kedudukan) Raja- Raja Melayu," katanya.

Sebanyak 25 laporan polis telah diterima membabitkan tulisan blog Shuhaimi tersebut.

Ini merupakan kali pertama beliau memberi kenyataan kepada polis mahupun pihak media selepas kontroversi yang melanda berhubung tulisan dalam blognya yang didakwa menghina Sultan.

Mengenai khabar angin peletakkan jawatannya sebagai ADUN, Shuhaimi menyelar tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab menyebarkan perkara tersebut.

Tegasnya, beliau tidak akan meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat mahupun dalam parti.

”Khabar angin seperti ini sengaja dilakukan untuk melemahkan Pakatan Rakyat.

"Kita tidak akan meletakkan jawatan walau menerima tekanan. Saya tidak tahu khabar angin ini daripada mana. Saya tuan punya badan pun tidak tahu,"katanya yang juga Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR. -mstar

Mau apa lagi UMNO?

Gambar ehsan Bernama:



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .