Ikuti Blog ini

Mengapa Shafie Afdal Melenting Bila Ummi Diejek?

cerita Ummi: Pakatan tak harus melenting, kata Shafie

Naib Presiden Umno Datuk Seri Shafie Apdal berkata Pakatan Rakyat tidak harus melenting dengan cerita pihak tertentu, seperti Ummi Hafilda Ali yang "nampak sendiri apa yang berlaku”.

Merujuk kepada sedikit 'ketegangan' dalam ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Ummi Hafilda pada malam semalam, Shafie berkata kebenaran harus diterima.

"Bila Ummi Hafilda sebut tentang mereka, mereka terasa... Ini kebenaran dia, pengalaman yang dia nampak dengan mata sendiri. Dia suarakan sebagai rakyat.

"Kalau kebenaran itu pahit, kita harus terima. Takkan kita nak melenting pula dan lakukan perkara tidak sihat," katanya yang juga menteri pembangunan luar bandar dan wilayah.

Ceramah sulung melibatkan Anwar Ibrahim dan Ummi Hafilda - saksi penting kes liwat 1998 - di Kerdau pada Khamis malam dicemari ejek-mengejek, sindir-menyindir dan jerit-menjerit antara penceramah dan penonton yang hadir.

Bercakap pada sidang media selepas berucap dalam majlis bersama pemimpin di Felcra Rumpun Makmur, Shafie berharap parti bertanding mengikuti arahan pihak berkuasa.

Baliau berkata, jika ini tidak dipatuhi mungkin suasana akan "jadi lebih ganas".

Beliau sebelum itu mengumumkan projek sambungan paip di lima kampung di Kerdau untuk kegunaan 141 rumah yang bernilai RM4.2 juta. -mk

Siapa tak kenal Ummi Hafilda?

Penulis buku sensasi "40 Sebab Anwar Tak Boleh jadi PM" yang cerita Ummi Hafilda ada di dalamnya telah pun kembali ke rahmatullah.

Kini diulangkan semula cerita-cerita tersebut. Dan rakyat tidak mempercayainya, seperti Tun Dr Mahathir sendiri tidak mempercayai penulis buku berkenaan.

Shafie Afdal pula yang sekarang ini cuba membela Ummi Hafilda. Tidak salah untuk rakyat tertanya-tanya atau berpersepsi, Shafie ada affairkah dengan beliau sehingga Shafie Afdal sanggup mempertahankannya? Belum tahap menuduh tetapi sekurang-kurangnya ia menimbulkan persepsi sedemikian, bersebabkan tindakan Shafie sendiri beriya-iya membela Ummi Hafilda.

Sedangkan abang Ummi Hafilda sendiri, Azwan Ali, yang tiada sebarang kaitan dengan kes Anwar tidak mempercayai Ummi Hafilda. Sila lihat bukti ini:




p/s Ingat, blog GB bukan membela Anwar, tetapi blog GB akan tetap membela kebenaran dan keadilan untuk Anwar sampai ke penghujungnya.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .