Ikuti Blog ini

Pelajar Menguap Nga-nga Mulut Sampai 5 Jam - Terpaksa Di Bawa Ke Hospital

Kes nanya !
Seorang pelajar yang sedang berada di kelasnya rasa mengantuk dan menguap. Oleh kerana terlalu power sangat nguapannya, mulutnya tidak dapat ditutup semula akibat jem tersangkut rahang.

Mulanya dia cuba menutupnya sendiri tapi tak dapat. Dia memberikan isyarat pada kawannya yang cuba membantunya, namun cubaan kawannya tersebut hanya menyakitkan lagi mulut serta rahangnya.

Akhirnya mereka terpaksa memberitahu guru yang bertugas yang kemudiannya membawa pelajar menemui jururawat sekolah. Jururawat juga gagal menutup semula mulut pelajar tersebut. Dia kemudiannya terpaksa di bawa ke hospital menemui doktor.


Semasa menunggu doktor pelajar wakita itu terpaksa menutup bahagian mulutnya akibat malu. Secara keseluruhannya dia berada dalam keadaan ternganga selama 5 jam.

Memang power punya menguap. Mungkin pecah rekod dunia. Agaknya pelajaran apa yang sedang diajarkan guru ketika itu. Tentu guru tersebut sungguh membosankan cara mengajarnya.

Berhati-hati jika anda menguap, ikutlah sunah dengan menutup mulut anda yang terdedah dengan tangan. Control sedikit mulut itu dengan tangan anda agar tak over-terbuka.

Tahu macam mana doktor buat untuk kasi mulut tutup semula?, doktor buka dengan lebih luar mulut tu perlahan-lahan sampai rahang betul semula pada kedudukannya. Begitulah cara nak betulkan rahang yang tergelincir dari tracknya. Kalau jadi kat anda esok tahulah macam mana nak selesaikannya.


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .