Ikuti Blog ini

PRU DUN Sarawak: Ada lagi polis tak Kenal Presiden PAS




Peristiwa ini berlaku ketika perarakkan calon pagi tadi. Bila rombongan kami hendak masuk ke kawasan penamaan calon TGHH tidak dibenarkan MASUK kononnya kena habiskan orang BN masuk dulu..
Alhamdulillah Lawyer Khairuddin fight untuk TGHH..dengan ayat power "Ni bukan pak haji"bila polis 2 paku itu kata "maaf pak haji saya tak boleh benarkan masuk, kena tunggu orang sana masuk dulu"..

Antara dialog tadi...
Polis: " maaf pak haji..saya tak boleh benarkan masuk.kena tunggu orang sebelah sana masuk dulu"

Khairuddin : Ini bukan pak haji..ini tok guru kami..kenapa kami tak boleh masuk ? mana undang2 yang menyatakan kami tak boleh masuk? kami parti yang akan bertanding.."

Polis : "nanti saya masuk tanya di dalam.."

Khairudin : "Saya lawyer ..saya tahu undang..:

Polis : "Tak boleh ..tak boleh ..saya akan tanya di dalam..( sambil tangannya hendak menyentuh Tok Guru)

Khairudin : (dengan suara keras)..." Jangan sentuh Presiden kami..."

Bila polis itu memusing ke belakang..Seorang sarjan pula berkata boleh masuk..Sarjan ini minta maaf kerana berlaku kekecohan..

Moralnya disini...MMG STAFF BAWAH POLIS LEBIH TAHU UNDANG-UNDANG BERBANDING PEGAWAI...
Sumber
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .