Ikuti Blog ini

BERSIH 2.0: 9711 Tetap Berjalan


Sekretariat BERSIH 2.0 mengambil sikap terbuka mengadakan Perhimpunan Aman Bersih 2.0 di stadium, ibi dibuat susulan pertemuan wakil NGO itu dengan Yang di Pertuan Agung tengahari semalam.

Pengerusi Bersih 2.0, S.Ambiga membuat pengumuman itu selepas mengadap Tuanku Mizan Zainal Abidin bersama Sasterawan Negara A Samad Said dan Presiden Jamaah Islah Malaysia (JIM) Zaid Kamaruddin.

9hb. Julai, 2011 tetap akan dirayakan. BERSIH 2.0 tetap akan dijayakan. Maklumat awal yang gu dapat ialah perubahan hanya akan berlaku pada Lokasi Check Point. Sebelum ni Check Point BERSIH 2.0 ialah Istana Negara.

Mungkin ini akan berubah ke Stadium Merdeka.

Nasihat gua, kalau sayangkan Negara dan tak nak menyusahkan penduduk Ibu-Kota - Sila letak kenderaan anda jauh dari Bandaraya. Berpusu-pusu masuk ke Bandaraya dengan kenderaan masing-masing akan menyusahkan orang ramai yang mahu bershoping bersama keluarga.

Berpusu-pusu masuk ke Bandaraya dengan kenderaan masing-masing akan menyusahkan orang ramai yang ada urusan pekerjaan di Bandaraya.

Jadi sebagai rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan kemakmuran, sila letakkan kenderaan anda jauh dari Bandaraya yang sesak, sila gunakan kenderaan awam yang disediakan.

Ini akan membantu pertumbuhan ekonomi Bandaraya Kuala Lumpur dan juga membantu menjana kemasukkan wang yang banyak kepada para pengusaha kenderaan awam.

Sila naik Teksi, Bas, Keretapi, Monorail, LRT, MRT atau apa sahaja kenderaan awam yang disediakan untuk ke Stadium Merdeka.

Boleh naik Komuter dari Seremban ke Kuala Lumpur kemudian Walk for Freedom dari Stesen KTM Kuala Lumpur ke Stadium Merdeka.

Tinggalkan kenderaan masing-masing di pinggir Bandaraya Kuala Lumpur, kemudian ramai-ramai boleh Walk for Freedom ke Stadium Merdeka.

Kalau nampak ada yang bawa senjata,jangan malu-malu serahkan dia pada Pihak Polis WALAUPUN dia berbaju kuning dan berlambang BERSIH 2.0.

Kalau nampak ada yang mula nak buat kecoh jangan malu-malu untuk serahkan dia pada Pihak Polis WALAUPUN dia berbaju kuning dan berlambang BERSIH 2.0.

Kalau nampak siapa-siapa buat kecoh sila rakam dengan telifon bimbit atau apa saja alat perakam yang anda miliki.

Kalau nampak Pihak Polis buat kecoh, sila rakam dengan apa saja alat perakam yang anda miliki sambil cabut lari terus ke Stadium Merdeka.

Jangan gila nak melawan Pihak Polis. BERSIH 2.0 bukan Gerakan melawan siapa-siapa. BERSIH 2.0 ialah Gabungan Pilihanraya Bersih & Adil. BERSIH 2.0 membawa 8 Tuntutan iaitu:
  1. BERSIHkan Senarai undi
  2. Mereformasikan Undi Pos
  3. Penggunaan Dakwat Kekal
  4. Akses Media yang Bebas dan Adil
  5. Tempoh Kempen Minima 21 hari
  6. Kukuhkan Institusi Awam
  7. Hentikan Rasuah
  8. Hentikan Politik Kotor
Baca betul-betul 8 Tuntutan BERSIH 2.0.Langsung tiada perkataan "Lawan". Jadi jangan main gila nak lawan siapa-siapa.

Kalau rasa nak "lawan", sila join Patriot, sila daftar ahli PERKASA, sila sertai MahaGaru Omardin dan sila berambus dari geng T'Shirt Kuning.

Harap Maklum. -Perisih Rakyat
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .