Ikuti Blog ini

Aksi Ust Kazim yang buat Zambry 'eee' Kadir MB Perak sayang

Di Perak ni sapa yang tak kenal Ust Kazim Elias Al-Hafiz. Kalau tak kenai maknanya memang jenis bukan kaki mesjid dan bukan kaki surau. Jenis yang tak pernah peduli dengan ceramah agama memang tak heran la kalau tak kenal ustaz.
 
CD kuliah Ustaz ni memang cukup top, pi la cari kat gerai-gerai yang jual CD kat pasar malam mesti ada punya jual termasuk gerai di tapak ceramah PAS.
 
Orang Umno kenal, orang PAS pun kenal. Dia ni mula popular pasai banyak surau dan masjid yang orang PAS kuasai panggil Ust ni bagi ceramah dan kuliah. Cara penyampaian dia memang menarik dan masa tu dia ni memang cukup vokal hentam dasar kerajaan.
 
Nada kuliah dan ceramah dia berubah bila timbul cerita abang dia Kapt(b) Najmudin Elias akan bertanding sebagai calon Umno. Masa PRU12 lepas memang abang Ustaz ni bertanding di Dun Batu Kurau atas tiket Umno dan menang dan kemudian dilantik sebagai penasihat agama MB Perak bila Zambry jadi MB.

Sejak pada tu, nada dia berubah terus. Tambah pulak bila Dr. Zambry 'eee' Kadir, Menteri Besar Perak yang dilantik atas arahan mahkamah panggil Ustaz ni buat kuliah bulanan di kediaman rasmi MB Perak.

Ustaz sorang ni pun 'emo' boleh tahan jugak. Ada sekali tu dia siap kata 'bodo punya Manjung Mari' dalam ceramah dia. Dia tak tahan kena belasah teruk dengan Manjung Mari. Kalau nak kenal siapa Ustaz Kazim dari kacamana ManjungMari boleh bukak blog ManjungMari

Sekarang ni Ustaz Kazim memang cukup popular dalam aktiviti anjuran Umno, kalau bab nak bagi kuliah atau ceramah memang Umno panggil Ustaz ni. Makin cerah la peluang dia nak bertanding di Dun Manjoi.

Tu la serba sedikit pengenalam siapa Ust Kazim ni.

Kat bawah ni aksi terbaru Ustaz Kazim yang Dr. Zambry tentu suka punya, dia perli selogan PAS For All...


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .