Ikuti Blog ini

Baru tahu ! Shahrizat dapat projek RM250 juta!

Benarkah begitu ? Menurut sumber yang boleh dipercayai Dato’ Seri Shahrizat Jalil rupa-rupanya pernah mendapat satu projek anugerah kerajaan pusat  yang bernilai RM250 juta !

Difahamkan juga projek berupa ternakan lembu Feedlot yang menelan belanja yang sangat besar itu tidak mencapai sasaran atau matlamatnya. Rakyat sangat-sangat nak tahu apa penjelasan kerajaan? 

Betul kah rugi?  atau ada berlaku penyelewengan? Modal berjuta-juta  yang sudah dicurahkan, tetapi amatlah malang jika benar projek tersebut mengalami kerugian sebagaimana yang didakwa sesetengah pihak. Seperti kita sedia maklum isu ini sudahpun dibangkitkan  di parlimen maka wajarlah pihak kerajaan atau kementerian yang terbabit memberikan jawapan!  Rakyat perlu tahu sikap sebenar pemimpin mereka.

Agaknya tentu ramai lagi menteri-menteri Umno dan kaum kerabat mereka yang mendapat rezeki rimau  sebegini. Patut lah menteri wanita yang alahan dengan tudung ini sayang sangat kat Umno,  membodek mengampu setiap masa. Sebusuk mana pun parti Umno dan perangai orang-orang Umno beliau tetap mengatakan Umno wangi !! Umno hebat,  Umno pembela bangsa Melayu !,.... Pegiii dahh.

Betullah keluhan rakyat marhaen selama ini  bahawa,..  Politik Umno ialah politik perut atau politik kumpul harta selagi boleh!. politik bina empayar keluarga dan kroni.  Politik perjuangan untuk rakyat jatuh nombor  choruuut. !!  

Cara dan matlamat  pemimpin Umno berpolitik ialah -  jika dapat habuan seratus ringgit,  sembilan puluh sembilan ringgit masuk poket sendiri, satu ringgit  untuk rakyat,  Itu sudah cukup bagus !  Kalau nasib tak baik, satu sen pun rakyat tak dapat !!!

Oleh : rahimothman
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .