Ikuti Blog ini

Pemuda Inilah Yang Telah Membunuh Diktator Libya Muammar ghadaffi



Shebani dilaporkan menembak Gaddafi dengan pistol emasnya

Bekas pemimpin Libya Kolonel Muammar Ghadafy bertanya kepada para penangkapnya, setelah dia ditangkap kelmarin "Apa yang kamu semua mahu dari saya?", ketika mereka mengerumuninya, Khamis (20/10/2011). itulah yang dipaparkan dalam video seorang wartawan Libya setelah Ghaddafi ditembak di kaki

Selepas itu Ghadafy disahkan meninggal dunia. Namun bagaimana dia meninggal masih meninggalkan tandatanya. Seorang seorang doktor mendampingi jenazah ghadafy di ambulans mengatakan kepada AP, Bekas diktator itu mati akibat dua tembakan, masing-masing di dada dan di kepala.

Satu lagi berita mengatakan, Ghadafy ditembak tak lama setelah dia ditangkap. Video Ghadaffi ditangkap boleh dilihat Disini.Penembaknya adalah seorang pejuang remaja berusia 18 tahun yang bernama Ahmed Shebani.

Dalam sekeping gambar, Shebani dijulang oleh pejuang lain setelah menembak Ghadaffi. Tangan kiri Shebani mengangkat sepucuk pistol emas yang disebut-sebut milik Ghadafy. Remaja itu mengaku dialah yang merampas pistol kaliber 9 mm itu dari tangan Ghadafy lalu menembaknya.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .