Ikuti Blog ini

DETIK CEMAS Kanak-kanak Perempuan 10 Tahun JADI TEBUSAN

KUALA LUMPUR, 23 Jan -- Penduduk Kampung Baru di Jalan Raja Mudah Musa di sini hari digempar dengan seorang lelaki yang dipercayai kurang siuman menjadikan kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun sebagai tebusan.


CEMAS...Seorang kanak-kanak berumur 10 tahun melalui detik cemas apabila menjadi mangsa tebusan seorang lelaki yang dipercayai kurang siuman di kediamannya di Jalan Raja Muda Musa, Kampung Baru di sini hari ini.


Ibu kepada kanak-kanak berusia 10 tahun mengalami detik cemas dan penuh keresahan apabila anaknya dijadikan tebusan oleh seorang lelaki yang dipercayai kurang siuman di kediamannya di Kampung Baru di sini hari ini.


Suspek yang telah menjadikan seorang kanak-kanak perempuan berumur 10 tahun telah ditahan oleh polis setelah berunding kira-kira lima jam di Jalan Raja Muda Musa, Kampung Baru di sini hari ini.


 TERSELAMAT... Kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun mengalami detik cemas apabila dijadikan mangsa tebusan oleh seorang lelaki yang dipercayai kurang siuman di Jalan Raja Muda Musa, Kampung Baru di sini hari ini.

Kanak-kanak itu berjaya diselamatkan jam 4.10 petang selepas polis memasuki rumah berkenaan dan melepaskan empat das tembakan ke arah suspek.

Lelaki berusia 34 tahun itu yang cedera di perut, rusuk dan kaki disahkan mati ketika dalam perjalanan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan.

Sebelum itu, usaha memujuk suspek dilakukan bapa mangsa namun tidak berhasil apabila lelaki terbabit membawa kanak-kanak itu ke dalam sebuah bilik berhampiran ruang tamu.

Sepasukan anggota polis yang tiba tidak lama kemudian turut gagal memujuk suspek menyebabkan pakar psikiatri HKL terpaksa dipanggil untuk memujuknya tetapi masih menemui jalan buntu.

Difahamkan, polis juga turut memanggil seorang wanita dipercayai kakak kepada teman wanita suspek untuk memujuknya melepaskan mangsa, namun tetap tidak berhasil.

'Drama' tebusan kira-kira lima jam 10 minit itu bagaimanapun berakhir beberapa polis masuk ke rumah berkenaan dan melepaskan empat das tembakan ke arah suspek, manakala kanak-kanak terbabit tidak mengalami sebarang kecederaan.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman, berkata sebelum kejadian suspek dilihat berkeliaran dalam keadaan mencurigakan di kawasan itu menyebabkan beberapa penduduk mengejar untuk menangkapnya.

Beliau berkata, suspek yang melarikan diri kemudian menceroboh masuk ke rumah mangsa lalu mengambil pisau di dapur lalu menangkap mangsa dan dijadikan tebusan.

"Polis tiada pilihan selain terpaksa melepaskan tembakan ke arahnya selepas pelbagai usaha memujuknya lebih lima jam tidak berhasil.

"Pemeriksaan mendapati suspek mempunyai beberapa rekod jenayah termasuk samun," katanya.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .