Ikuti Blog ini

[VIDEO & BERGAMBAR] Amukan Di Putrajaya: "Imam Mahadi" Ke Lanun?




Ada lambang "lanun" di topi yang dipakainya

Individu yang mengaku dirinya "Imam Mahadi, yang mengamuk mau mengulingkan kerajaan dengan bantuan pasangannya dengan hanya  bersenjatakan sebilah pedang samurai seperti dilaporkan oleh Utuseks Meloya dikenali dengan nama Khalil Afandi Hamid dan memiliki blog jenama Jaya Negara

Lelaki yang menyerbu pejabat JPM dan cuba menyerang orang ramai dengan pedang samurai di JPM rupanya seorang Penulis Blog  Jaya Negara. Allahyarham sempat menulis entri terakhir  tentang hidup dan mati. (Baca di sini...)


Mengikut kenyataan polis, lelaki  ini mengangkat dirinya sebagai Imam Mahadi. Tak dapat dipastikan sama ada dia ni penyokong mana-mana parti sebab dari blognya itu tidak digambarkan ideologi politiknya. Pas pun dia bantai, Najib pun dia bedal. Tapi dia banyak bercakap mengenai ketuhanan...

Nama sebenar lelaki tersebut ialah Khalil Afandi Hamid 47 tahun, seorang penganggur manakala  teman wanitanya bekas pelajar UIA berusia 28 tahun. Lelaki tersebut  disahkan meninggal dunia kira-kira 15 minit dimasukkan ke hospital berkenaan, manakala suspek wanita masih menerima rawatan dan dilaporkan dalam keadaan stabil.




disunting dari: wargamarhaen

Video ketika amukan


Ada persoalan yang agak pelik dan misteri di dalam kes ini.

1) Nak gulingkan kerajaan cuma dengan dua orang?
2) Topi ada lambang tengkorak, nak tunjukkan apa sebenarnya?
3) Pedang samurai - jarang orang Melayu guna pedang, mungkin ini kes terpencil.
4) Belenging tak berbaju (malah gambar profail di blog pun begitu). Perwatakan sedemikian aneh dan pelik kecuali orang tidak siuman.
5) Laporan Utusan menyebut dia bertakbir beberapa kali. Betulkah atau auta Utusan?
6) Mati kerana terkena tembakan di kaki.. mungkin darah dah keluar banyak
7) Blognya baru dibuat 1 bulan yang lalu.. semacam dirancang...GB
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .