Ikuti Blog ini

Anwar akan ke balai polis petang esok


KUALA LUMPUR, 15 Julai: Datuk Seri Anwar Ibrahim bersetuju untuk memberikan keterangan secara sukarela kepada polis petang esok jam 2 petang di Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur.

Kesediaan beliau itu dinyatakan kepada para pembantunya ketika mereka membuat persiapan untuk debat antara beliau dengan Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek, tengahari tadi.

"Kita pergilah," kata Anwar kepada para pembantunya yang sedang berbincang itu.

Anwar dijadualkan memberikan keterangan kepada polis di IPK Kuala Lumpur semalam. Namun kerana tekanan yang diberikan oleh polis terhadap beliau dan keluarganya, Anwar memutuskan untuk tidak pergi ke balai polis itu.

Beliau diminta memberikan kenyataan berhubung dengan aduan yang dibuat oleh Saiful Bukhari Azlan. Saiful, dalam laporan polisnya, mendakwa Anwar meliwat beliau.

Difahamkan, Anwar mempunyai dua pilihan iaitu polis datang ke rumah beliau untuk mengambil keterangan atau beliau ke balai polis untuk memberikan keterangan.

Namun selepas polis berhujjah, Ketua Polis Negara dan Peguam Negara sendiri ke Ibu Pejabat Badan Pencegah Rasuah untuk memberikan keterangan di atas dakwaan yang dibuat ke atas mereka, kenapa Anwar tidak boleh pergi ke balai polis untuk memberikan keterangan.

Atas alasan itulah, Anwar difahamkan sedia ke balai polis untuk memberikan keterangan.
Pada peringkat awalnya, Anwar bersetuju untuk ke balai polis Khamis ini selepas membatalkannya semalam, namun dengan perbincangan beliau dengan polis dan peguamnya, beliau bersetuju pergi petang esok.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .