Ikuti Blog ini

Syor Majlis Syura Ulama bertemu Raja-Raja Melayu



IPOH: 17 Ogos - Perwakilan Selangor, Ustaz Solehen Mokyi mencadangkan agar Majlis Syura Ulama mengadakan pertemuan dengan Raja-Raja Melayu bagi mempejelaskan pejuangan yang dibawa oleh PAS di negara ini.

Selama ini jelasnya, imej PAS telah dikotorkan oleh Umno yang menjadi tunjang politik kerajaan dan dalam yang sama tidak banyak maklumat yang positif sampai ke pengetahuan Raja-Raja Melayu.

Hingga ke saat ini, ujar beliau, apabila Pakatan Rakyat menerajui lima negeri, Perak, Selangor, Pulau Pinang dan Selangor dan Kelantan, maklumat dari PAS tidak banyak diketahui di peringkat Istana.

Oleh itu, bagi menjernihkan imej PAS, Solehin yang juga Ketua Pemuda PAS Selangor, mencadangkan agar Majlis Syura Ulama bertemu dengan Raja-Raja Melayu agar tohmahan Umno yang menuduh PAS sebagai parti yang `jahat' dapat `disucikan' menerusi pertemuan tersebut.

"Kita berharap Majlis Syura Ulama dapat bertemu Yang Dipertuan Agong, agar penerangan yang jelas dapat disampaikan kepada Yang Dipertuan Agong," katanya.

Pertemuan Majlis Syura Ulama dengan Raja-Raja Melayu diharapkan juga akan dapat mengeratkan lagi hubungan Raja-Raja Melayu dengan PAS, sekaligus imej PAS yang kotor selama ini akan bersih dan `bersinar' dari kaca mata Raja-Raja Melayu.

Pertemuan itu juga perlu diadakan kerap, bukannya hanya sekali setahun agar imej PAS sentiasa bersih dan `sihat' dari peringkat bawahan hingga ke peringkat atasan. Solehen berucap mewakili Selangor membahaskan Ucapan Dasar Presiden pada Muktamar Tahunan PAS Ke-54, petang semalam.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .