Ikuti Blog ini

Sokong mufti Perlis, mufti Wilayah Persekutuan kenapa senyap?

Dewan pemuda PAS Wilayah Persekutuan menyokong pendirian mufti Perlis berhubung konsert Avril yang telah diadakan. Mufti Perlis dalam kenyataannya menyelar penganjuran konsert Avril. Menurut beliau, penganjuran ini hanya menyumbang kepada masalah negatif remaja.

Walaupun kenyataan beliau keluar setelah konsert diadakan, tapi pendapat beliau sepatutnya menjadi rujukan selepas ini. Pemuda Wilayah mengucapkan tahniah kepada beliau di atas ketegasan yang sekurang-kurangnya menunjukkan ketegasan Islam dalam hal-hal yang membawa kemungkaran.

Walaubagaimanapun Pemuda Wilayah masih menunggu kenyataan daripada mufti Wilayah Persekutuan sendiri yang sebelum ini berani memberi fatwa berhubung sumpah Saiful. Jika berkaitan sumpah saiful, yang masih ada khilaf boleh mengeluarkan fatwa, kenapa yang berkaitan dengan hukum yang jelas ini beliau senyap.

Beliau sepatutnya malu dengan keberanian mufti Perlis Dato’ Asri Zainal Abidin. Ini kerana Mufti Wilayah Persekutuan lebih berautoriti dalam hal-hal yang berlaku di dalam Wilayah Persekutuan.

Pemuda Wilayah meminta mufti-mufti tidak hanya jadi syaitan bisu berhubung permasalahan umat Islam. Pemuda Wilayah sekali lagi mendesak jika tidak mampu membawa suara umat Islam, sila letak jawatan. Ramai yang lebih layak memegang jawatan tersebut.

Pemuda Wilayah juga menyelar pemimpin-pemimpin UMNO yang senyap mengenai hal ini. Takut mengeluarkan suara. Adakah kerana ada puaka di belakang mereka ini. yang menyebabkan mereka kunci mulut.? Atau adakah pemimpin UMNO merestui maksiat di negara ini? Apa guna Zahid Hamidi memegang port folio yang berkaitan dengan agama Islam jika tidak mampu menghalang maksiat yang besar seperti ini?

Islam akan terus di permainkan selagi pemimpin-pemimpin UMNo memegang tampik kekuasaan. Pemimpin-pemimpin UMNO dilihat sudah tidak mampu mempertahankan agama Islam.

Pemuda Wilayah mengharapkan selepas ini, perkara yang berkaitan dengan sesitiviti umat Islam di ambil kira sebelum meluluskan suatu program.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .