Ikuti Blog ini

Ts Musa Hasan : Fitnah, Realiti dan Pengajaran


Kata Tok Ketua Polis Semelaysia, berita yang tersebar menegenai beliau yang dilaporkan lumpuh dan tidak mampu bertutur secara normal adalah fitnah yang teramat jahat lagi zalim pada dirinya dan keluarganya. Kata tok ketua polis itu lagi mereka menipu rakyat.

Kita setujulah, perbuatan fitnah ini memang zalim lagi mengaibkan malah berdosa besar disisi Allah bagi sipenyebarnya. Kesan perbuatan jahat fitnah ini bukan sahaja merbahaya kepada individu yang terkena fitnah, malahan masyarakat dan negara turut menerima bahana tempias hasil dari perbuatan fitnah tersebut. Selain TS Musa Hassan, banyak lagi manusia2 yang dihumbankan dengan fitnah2 dasyat maha jahat tersebut, antaranya DS Anwar Ibrahim dengan fitnah liwatnya, pemimpin pemimpin pembangkang tak habis2 dihujani fitnah yang amat mengaibkan, tahanan ISA juga difitnah dan ditahan bertahun2 tanpa bicara hinggakan keluarga mereka jadi kucar kacir, pejuang pejuang keadilan ditangkap, difitnah dipukul dan diaibkan serta banyak lagi lagi yang tidak tehurai diruangan ini

Realitinya, Fitnah di negara Malaysia tercinta ini adalah perkara biasa. Malahan, hampir setiap hari rakyat dihidangkan dengan fitnah2 jahat yang disebarkan melalui TV, akhbar2 dan juga sesetengah pihak berkuasa, agensi kerajaan dan pemimpin2 negara pun turut terlibat dengan budaya fitnah ini. Contoh terbaru ialah kempen politik di Permatang Pauh (P44), TS Musa sendiri pun tahu bagaimana perbuatan fitnah terhadap DS Anwar dihidangkan kepada rakyat demi kerakusan kuasa dimana Ulama2, tok tok mufti, imam iman dan yang paling biadap Masjid rumah Allah dan agama islam dpergunakan dan dipermainkan mainkan demi menghalalkan Fitnah jahat lagi zalim.

Sekarang bila fitnah kena batang hidung sendiri , baru kita sedar bertapa budaya fitnah itu amat jahat, zalim lagi mengaibkan. Budaya fitnah ini perlu dihapuskan dari muka bumi ini. Pengajarannya ialah, selagi kita ada kuasa, berjuanglah bersungguh sungguh menghapuskan fitnah ini, pertahankanlah kebenaran dan keadilan seperti yang dituntut agama. JANGAN PULA KITA GUNAKAN KUASA DAN AMANAH YANG DIBERIKAN UNTUK BERSEKONGKOL, BERSUBAHAT DAN MENGGERAKKAN FITNAH JAHAT LAGI ZALIM LAGI MENIPU RAKYAT TERSEBUT.

Mudah mudahan fitnah yang dikenakan kepada kita menjadi pengajaran dan menginsafkan kesilapan kita yang lalu. Tidak terlewat untuk kembali ke pangkal jalan menjadi wira atau pejuang melawan fitnah2 jahat. Ingat... fitnah itu amat jahat lagi mengaibkan tuan punya diri yang difitnah dan keluarganya....tepuk dada tanya selera DAN sendiri mau ingat la…
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .