Ikuti Blog ini

AHLI PARLIMEN BARISAN NASIONAL TERIMA :"ANG PAU RAYA"



Timbalan perdana menteri Malaysia Datuk Mohd Najib Razak mengesahkan dan meluluskan sebahagian besar ahli parlimen barisan nasional "RETREAT" KELUAR NEGARA. Untuk ayat mudah faham bersiar-bersiar dan melawat sambil berehat minda. (kata mudah lagi makan anginlah).

Mengapa pehak kerajaan barisan nasional memberi tawaran kepada wakil rakyat atau ahli parlimen BN sedemikian ruapa?. Tidak pernah berlaku dalam sejarah pemerintahan selama 51 tahun membentuk kerajaan.

Kerajaan sanggup belanja besar demi kepentingan umno dan bn bagi mempertahankan kuasa yang ada. Adakah tindakan Najib boleh di ibaratkan "RASUAH POLITIK" atau "HADIAH YANG BERBENTUK " ATAU "ANGPAU" agar ahli parlimen UMNO dan BN tidak beralih arah atau pindah parti?.

Tindakan Najib dan kerajaan BN tidak bijak mengatasi kemelut yang diwar-warkan oleh pakatan rakyat atau Datuk Seri Anwar Ibrahim satu tarikh 16.September 2008. Puluhan ribu ringgit untuk belanja wakil rakyat ahli parlimen keluar negara semata-mata untuk tidak berpindah parti pada 15.September 2008 .

Tepat sekali penulis siber menulis dan mengulas kisah "retreat" ahli parlimen barisan nasional dan kisah 16.September. 2008 akan berlaku perubahan iklim atau lanskap politik Malaysia di laman cukup terkenal TKO.

Jika betul tindakan Najib Razak memberi dan meluluskan "retreat" kepada ahli parlimen umno dan BN tindakan Najib bagaikan seorang ayah jika anak menangis di beri sedikit wang untuk beli gula-gula atau aiskrim.

Terpulang pada ahli parlimen bn dan umno yang hadir dalam "retreat" atau lawat keluar negara membuat keputusan. Kami rakyat Malaysia tidak setuju cara Najib Razak mengatasi kemelut atau cara untuk menyekat ahli parlimen pindah parti. Sebab utama ialah kisah hari 16. September. 2008 hanya gimik politik pakatan rakyat. Nampak sangat Najib dan barisan nasional khasnya umno takut pada hantu dan bayang -bayang sendiri.

Setahu kami kerajaan barisan nasional khasnya umno parti yang paling kuat di dunia malah semua kerajaan bn dan umno buat bagus semua. Dan semua ahli parlimen bn dan umno cerdik dan pintar malah cemerlang dan terbilang.

Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pakatan rakyat cuba merencanakan pelan perubahan kerajaan belum lagi ada pelan tertulis hanya sekadar "serangan politik". Namun pemimpin bn dan umno sudah gelabah dan tidak tenteram sehingga sanggup membuat "RETREAT" pada semua ahli parlimen BN.

Akhirnya 16. September.2008. gagal oleh kerana bijaknya Najib dalam tawaran tersebut. anggapan Najib. Kita tunggu dan lihat siapa yang tersungkur Najib dengan bn dan umnonya atau Anwar dengan pakatan rakyatnya. Yang pasti 16.9.2008 malam bulan penuh. Biasanya bomoh melayu kata malam bulan penuh mudah kena sakit gila pada orangb yang ada penyakit gila. Siapa yang berpenyakit gila kita tidak tahu.

Namun yang jelas kita lihat penyakit gila-gila ada pada pemimpin umno dan barisan nasional, kalau dilihat tingkah laku dan cara memerintah selama 51 tahun.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .