Ikuti Blog ini

Nasihat terakhir buat Tun Dr Mahathir


"BERTAUBATLAH KAMU SEKALIAN KEPADA ALLAH, HAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN, MUDAH-MUDAHAN KAMU MENDAPAT KEMENANGAN" - SURAH AN-NUR;31

Sudah sampai masanya Tun berhenti berbicara kerana sejarah telah tertulis di muka bumi Malaysia ini di mana bermulanya Buku Malay Delima, bagaimana tersungkurnya Tun Hussin On, bagaimana tersungkurnya Musa Hitam, bagaimana tersungkurnya Gafar Baba dan bagaimana tersungkurnya Datuk Sri Anwar Ibrahim.

Sudah sampainya masa Tun berhenti berbicara kerana Tun telah mencabuli demokrasi dalam UMNO di mana membuat peralihan kuasa kepada Pak Lah kononnya Pak Lah merupakan orang yang mempunyai asas agama yang kuat agar Pak Lah dapat mengantikan saudara Datok Sri Anwar Ibrahim agar UMNO mampu menyaingi PAS . Lantaran itu Datuk Najib menjadi mangsa politik...Sekarang Pak Lah meniru peralihan kuasa yang Tun ciptakan di mana Pak Lah akan menyerahkan kepada si Najib pula sebelum 2010.

Rakyat ISLAM di malaysia yang masih berpegang kepada AL Quran dan Al Hadis tidak akan melupakannya;-

LIMA ORANG YANG MENDAPAT MURKA ALLAH SWT, JIKA MAHU DIA AKAN BERIKAN PADA MEREKA DI DUNIA, ATAU DIA TEMPATKAN MEREKA DI AKHIRAT DALAM NERAKA, IAITU;-

1. PEMIMPIN YANG MERAMPAS HAK RAKYATNYA, TIDAK MENGINSAFI DIRINYA TERHADAP PERBUATANNYA DAN MELAKUKAN KEZALIMAN TERHADAP RAKYATNYA.

2. PEMIMPIN YANG DITAATI KAUMNYA, NAMUN IA TIDAK MEMBEZAKAN MANA YANG KUAT DAN MANA YANG LEMAH TETAPI DIZALIMI SERTA BERKATA DENGAN HAWA NAFSUNYA.

3. LELAKI YANG TAK PERNAH MEMENTINGKAN ISTERINYA DAN KELUARGANYA UNTUK TAAT KEPADA ALLAH DAN TIDAK MENGAJAR MEREKA URUSAN AGAMA.

4. LELAKI YANG TIDAK MEMBERI UPAH DENGAN CUKUP PADA PEKERJANYA.

5. DAN LELAKI YANG MENGANIAYA DALAM MAHARNYA.


Rasulullah mengajar kita lagi perkara iaitu;

1. SIAPA MENEMANI ORANG JAHAT, TIDAK AKAN SELAMAT.

2. SIAPA MASUK KE TEMPAT KEJI, BERERTI IA TERGOLONG DENGAN MEREKA.

3. DAN SIAPA TIDAK PANDAI MENGUASAI LIDAHNYA, TENTU AKAN MENYESAL.

Lantaran itu, ditanyakan kepada al Hasan al Basri;

"Wahai Abi Said, bagaimana kami mengumpuli kaum yang memberikan pengharapan-pengharapan kepada kami hingga hati kami seperti terbang??"
Hasan menjawab;

"Demi Allah, sesungguhnya jika engkau berkumpul dengan kaum yang menakut-nakutimu sehingga engkau mendapatkan keamanan, itu lebih baik bagimu daripada menemani kaum yang memberimu rasa aman namun akhirnya apa yang engkau takutkan menghalangmu"

Ketika telah dekat kematian Umar ra, dia berkata kepada puteranya,"Celak engkau. Letakkan pipimu di atas bumi. Tidak ada ibu bagimu. Dan celakalah aku, bila Dia (ALLAH) tidak mengasihiku"
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .