Ikuti Blog ini

Siapakah Perdana Menteri Baru Malaysia






YANG MANA SATU IDAMAN KALBU WAHAI RAKYAT MALAYSIA

Sudah diconfirmkan bahawa Y.A.B Dato' Seri Abdullah Hj Ahmad Badawi tidak akan mempertahankan kerusi Presiden UMNO seraya meletak jawatan selaku Perdana Menteri yang ke 5.

Justeru itu, kepimpinan UMNO buat kali pertama selepas 16 tahun memperlihatkan jawatan Timbalan Presiden bakal ditandingi. Antara yang sudah menawarkan diri adalah YAB Datuk Seri Mohd. Ali Rustam, YB Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan YB Datuk Nur Jazlan Mohamed.

Bagi jawatan Presiden UMNO pula, kelibat YAB Dato' Seri Najib Tun Razak pasti tidak akan mendapat laluan mudah jika YBM Tengku Razaleigh Hamzah menawarkan diri selaku Calun Presiden UMNO.

Tetapi dalam senario semasa, adakah Presiden UMNO nanti akan secara automatik menjadi Perdana Menteri (mengikut status-quo sedia ada)??

Bagaimana pula jika sebaik sahaja parlimen bersidang, suatu usul undi tidak percaya kepada Perdana Menteri dikemukakan dan berbondon-bondon ahli Parlimen BN melompat parti, adakah kita akan memiliki Perdana Menteri yang Ke-6 yang mana buat kali pertamanya bukan dari Barisan Nasional.

Kepada kepimpinan Pakatan Rakyat, jangan ralat dengan percaturan Pak Lah ini. Modus Operandi untuk me-nyahkan BN dari Putrajaya perlu direalisasikan segera.

SAPA SAHAJA YANG JADI PERDANA MENTERI YANG DATANG DARI BARISAN NASIONAL ADALAH SAMA SAHAJA. KITA SEBAGAI RAKYAT JANGAN TERTIPU


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .