Ikuti Blog ini

JANGAN API-APIKAN ISU PERKAUMAN

Isu kepala babi yang disangkut di pagar rumah seorang Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Masjid Tanah nampaknya masih terus diambil kesempatan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Antaranya ada pihak yang mengambil kesempatan menggantung banner-banner berbau perkauman di Simpang-simpang yang strategik. Antaranya Simpang Sg Udang-Masjid Tanah berhampiran Pekan Sg Udang.

Tinjauan saya sebentar tadi di kawasan tersebut mendapati ada 2 banner yang dipasang yang saya yakinnya ianya berbau perkauman.

Saya menggesa pihak yang bertanggungjawab supaya menjatuhkan banner tersebut yang jelas bertentangan dengan peraturan di mana tidak nama pihak yang bertanggungjawab juga tidak ada permit dari Majlis Perbandaran atau MBMB.
Antara kata-kata yang ditulis di dalam banner tersebut ialah 'JANGAN CABAR MARUAH MELAYU' dan 'TUTUP KILANG BABI DI SINI'.
Saya hairan mengapa banner semacam ini tidak diturunkan oleh pihak Majlis Kerajaan Tempatan sedangkan banner program PAS yang berdaftar dan bertujuan untuk memberitahu program PAS dijatuhkan serta merta atau sehari dua selepas digantung.
Inilah sikap 'double standard' kerajaan negeri Melaka pimpinan Ali Rustam.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .