Ikuti Blog ini

Najib Bacul Desak Pendakwa Rayu kes Anwar dan Raja Petra!!


Apa reaksi bacul yang ditunjukkan Najib didalam Parlimen sebenar itulah sikap sebenar Najib, bukan setakat takut untuk berdebat dan berhujjah di Parlimen tetapi takut menghadapi Anwar di medan Politik terbuka, mungkin Najib sudah serik bagaimana teruk kekalahannya di Permatang pauh didalam medan politik terbuka walaupun menggunakan sleluruh jentera Kerajaan.

Jumaat lepas setelah dua Mahkamah telah membuat keputusan yang menggemparkan kem Najib, pertama pembebasan Raja Petra dan yang kedua Hakim menolak campurtangan Penguam Negara iaitu perkakas Najib dalam tuduhan liwat.

diberitakan Najib mengadakan mensyuarat tergempar membincangkan perkembangan terbaru tersebut, Malam itu Najib dikatakan pucat dan tidak tenteram wajahnya apabila membincangkan dua kes tersebut. Najib yang terdesak untuk menduduki Putrajaya dengan menjadi perdana Menteri mengarahkan kedua kes tersebut dirayu untuk menyelamatkan karier politiknya yang boleh dikatakan hanya selangkah ke Putrajaya. walaupin dikaca TV anda melihat wajah tenang dan tidak bersalah, sebenarnya benarlah kata Anwar semalam Najib bakal pemimpin Diktator.

lihat sahaja dalam kes liwat Saiful Bukhari, walaupun anda lihat dia seakan tidak terlibat, tetapi jelas bukti bukti yang muncul merujuk dialah perancang konspirasi Jahat. Najib seorang yang takut untuk berhadapan secara terbuka, sehinggakan keluar kata kata Najib yang dia tidak mahu lihat muka Anwar dan masih bebas dikala Pilihanraya ke 13 yang akan diadakan sejurus dia menjadi perdana Menteri, maknanya dia mahu memastikan tempat Anwar ini dipenjara.

ini bukan satu cerita fiksyen ini adalah sumber yang kuat merujuk perancangan jahat Najib sudah bermula. dan anda akan dapat lihat bagaimana Polis kembali digunakan bakal pemimpin diktator ini. bukan setakat keawangan Negara dia akan kuasainya seperti harta sendiri tetapi Polis dan sistem Kehakiman. revolusi Rakyat selepas ini akan berhadapan dengan regim polis pimpinan Musa Hassan dan Ismail Omar yang menjadi perkakas Najib.

Ketakutan Najib jelas, perancangan asalnya kes Altantuya akan dipercepatkan untuk menamatkan cerita dan kaitan Najib dalam kes ini, itulah sebabnya Peguam Sirul dan Azilah berani mengatakan Raja Petra dan Balasubramaniam akan dipanggil, dan jadual asalnya sesi pembelaan adalah pada 10 November. mereka beranggapan Raja Petea yang masih ditahan ISA akan hilang aksesnya kepada bukti kerana pergerakannya dapat dikawal polis 24jam, malah Menteri Dalam Negeri akan menjadi pelakon utama untuk mengahalang Raja Petra menjadi saksi kerana tidak ada keperluan. tetapi hari jumaat lepas Mahkamah dan Hakim Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad yang berani, dan akhirnya Najib mendesak agar kes ini ditangguh, akhirnya kes ditangguh ke januari tahun hadapan.

sedangkan Mahkamah boleh meneruskan prosiding pembelaan walaupun mereka tidak temui Balasubramaniam tetapi membuat keputusan menangguhkan kes tersebut. apa yang Najib dan baruanya mahu pastikan Raja Petra akan dipenjarakan kembali. malah dalam waktu terdekat pendakwa dalam kes Anwar juga akan membuat rayuan terhadap keputusan Hakim Komathy. mengapa pendakwa kes Anwar beria ia mahu kes ini dipindahkan? apakah prosiding kes liwat berbeza mengikut Mahkamah? atau berbeza mengikut mazhab dan akidah Hakim tersebut? kalau Pendakwa cukup bukti apa perlu beria ia mahu pindah Mahkamah tinggi,ini bukan kes bunuh, malah pertuduhan dia atas tuduhan suka sama suka. kenapa tidak teruskan dan percepatkan pendakwaan? apakah ini tandanya benar seperti kata kawan saya Najib mahu pastikan Raja Petra dan Anwar dipenjaraka sehingga dia disahkan menjadi perdana Menteri. Drama politik Malaysia akan kembali hangat bulan ini.
apakah mahu jaminan Anwar ditarik balik dalam waktu terdekat?.

dikatakan Najib mahu ANwar berada dipenjara kerana mahu sebahagian Ahli Parlimen Keadilan melompat Parti setelah mereka kehilangan pemimpin Utama dan dia akan selesa menduduki kerusi Perdana Menteri di Putrajaya. apakah ini akan berlaku, andai anwar ditangkap apakah akan muncul satu revolusi baru politik Malaysia. saya rasakan perubahan sudah semakin hampir cuma caranya samada aman atau tidak. Najib kini boleh mengambil resiko untuk turun secara aman atau mewujudkan gelombang reformasi kedua.

Lawan Tetap Lawan

Reformis muda
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .