Ikuti Blog ini

SHARIZAT SEPERTI KACANG LUPAKAN KULIT?


Khamis ini Sharizat dijangka akan mengumumkan keputusannya sama ada bertanding atau tidak. Walau bagaimanapun ramai meramalkan Shahrizat akan menurut desakan akar umbi(ubi kayu?) untuk bertanding jawatan Ketua wanita mencabar Rafidah.

Sebelum ini sharizat seperti berdolak dalik bahawa sebarang keputusan sama ada mencabar Rafidah atau tidak bergantung kepada Kamilia ketua wanita Umno Perak sama ada bertanding atau tidak jawatan naib ketua wanita Umno. Kamilia tetap dengan keputusannya bertanding. Jadi apa lagi yang perlu ditunggu? Pencalonan 77 wanita bahagian yang diperolehi Shahrizat untuk jawatan ketua wanita adalah sesuatu yang telah 'menggoncang' kesetiaan Shahrizat kepada Rafidah.

Sikap dan tindakan Shahrizat umpama mengkhianati janji dan ikrar yang dibuat sebelum ini.Wanita Umno Selangor misalnya menggesa Shahrizat agar berpegang dengan janji-janjinya untuk tidak mencabar Tan Sri Rafidah Aziz dalam pemilihan ketua Wanita Umno Mac depan.

Sumber-sumber yang rapat dengan Wanita Selangor mendakwa, Shahrizat sebelum ini pernah berjanji - dengan disaksikan oleh ketua-ketua Wanita negeri - akan mematuhi pelan peralihan kuasa pada Jun 2009.

Dalam perbincangan tersebut kata sumber-sumber itu, Shahrizat juga berkata, beliau amat menghormati Rafidah dan tidak akan menentang ketuanya.

"Ekoran itu, wanita akar umbi berasa tidak senang dengan keputusan Shahrizat mendesak supaya peralihan kuasa dipercepat ke Mac ini dan tidak seperti mana yang dirancang Jun depan.

"Mereka rasa dimain-mainkan, dianiayai," kata sumber-sumber itu.

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .