Ikuti Blog ini

Memalukan, Kelab Golf Terkenal Disita Gara-Gara Gagal Lunaskan Hutang RM40 Juta !!

KUANTAN - Satu berita yang amat mengejutkan berlaku, Astana Golf & Country Club Kuantan telah disita hari ini. Ia berikutan kegagalan pihak pengurusan terbabit untuk melunaskan hutang berjumlah RM40 juta kepada Agro Bank Sdn.Bhd. Menurut maklumat semua pekerja tidak dimaklumkan akan hal ini, namun semua kegiatan telah dihentikan. Kami difahamkan bahawa semua pekerja terbabit akan mengadakan "piket" esok dihadapan pintu masuk ke lokasi terbabit. Kami menantikan laporan terkini berkenaan perkara ini. Jika benar laporan ini, maka ia bukanlah satu fitnah semata-mata seperti yang dikatakan oleh puak-puak "Cyber Trooper UMNO" terhadap Pahang Daily Online selama ini. Kami amat terkejut dengan perkara ini, tambahan pula krew kami selalu mengadakan program dan acara di kawasan terbabit. Sememangnya kawasan tersebut begitu eksklusif dan amat menarik. Bagaimana harus mereka gagal membayar hutang sebanyak itu?. RM40 juta bukannya jumlah yang sedikit. Jika lokasi tersebut disita, ini bermakna ia akan memberi impak yang negatif kepada para pelancong untun datang ke Pahang selepas ini. Apsek pelancongan harus diambil kira, tambahan pula Astana Golf & Country Club Kuantan adalah salah satu pusat pelancongan rekreasi dan merupakan antara kelab golf yang terunggul di bandar ini.

Jika hutang RM40 juta kepada Agro Bank menyebabkan pusat rekreasi ini disita, maka bagaimana pula dengan Kerajaan Negeri Pahang selepas ini. Hutang RM60 juta kepada syarikat pembalakan Seruan Gemilang Makmur Sdn.Bhd masih belum dilunaskan lagi. Tambahan pula negeri Pahang juga berada dalam situasi "bajet defisit" yang akan membebankan ekonomi negeri. Bagaimanakah MB Pahang boleh mencari jalan untuk menbayar hutang tersebut. Bagaimana nanti jika negeri Pahang pula disita?. Bukankah ini akan memalukan rakyat Pahang sebenarnya. Justeru itu sesuatu perlu dilakukan segera. Kerajaan Negeri Pahang tidak akan terlepas daripada undang-undang yang telah diputuskan oleh mahkamah. Maka itu, sama-samalah kita tunggu dan lihat apakah yang akan berlaku selepas ini. Mungkin juga hutang RM40 juta Astana Golf & Country Club Kuantan itu disebabkan oleh salah pengurusan atau penyelewengan yang berlaku. Justeru itu, pihak BPR diminta menyiasat perkara ini supaya mereka yang bersalah dibawa ke muka pengadilan. Begitu juga untuk negeri Pahang ini, banyak ketirisan yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan negeri. Maka itulah kerajaan gagal mendapat keuntungan biarpun sudah 11 tahun Dato' Seri Adnan Yaakob menjadi Menteri Besar Pahang.

[Rakyat Pahang di seluruh negara dan seantero dunia harus sedar dengan apa yang berlaku ini. Kes sita sebuah pusat pelancongan rekreasi seperti Astana Golf & Country Club Kuantan ini sungguh memalukan dan tidak wajar berlaku. Begitu banyak hutang yang ditanggung! Mana pergi wang sebanyak itu dibelanjakan. Kenapa tidak dibayar balik kepada pihak bank. Selama ini kita banyak mendengar hutang-hutang pemimpin kerajaan dihapus kira begitu sahaja oleh pihak bank. Namun, kini satu kes yang memalukan berlaku di negeri Pahang. Di mana lagi MB Pahang harus meletakkan mukanya, sudahlah kerajaan negeri disaman RM60 juta tidak berbayar. Kini salah sebuah syarikat yang juga mungkin ada kaitan dengan kerajaan negeri pula berhutang sebanyak RM40 juta. Apakah rakyat Pahang tidak sedar lagi perkara ini].



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .