Ikuti Blog ini

Taktik Kotor BN Mula Terserlah


http://buletinonline.net/images/stories/berita/taktikkotorBN.JPG
Kuala Terengganu – Taktik kotor Barisan Nasional (BN) yang ditunjangi oleh UMNO mula terserlah dalam pilihanraya kecil parlimen Kuala Terengganu.

Kelmarin, Timbalan Pengarah Jentera Induk PAS Dato’ Mustafa Ali telah mendedahkan kepada umum sifat keji BN yang membeli undi dengan memberi rasuah RM 500.00

Semalam, Angkatan Muda Keadilan (AMK) Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendedahkan pula cubaan BN untuk mengujudkan kekeliruan dan salahfaham dikalangan pengundi dengan penemuan sehelai ‘vest’ petugas BN yang dicetak dengan dua lambang.

Ekoran risikan dan tindakan pantas skuad AMK akhirnya membuktikan niat jahat UMNO dan BN apabila vest yang dicetak dengan dua lambang itu ditemui dalam markaz besar pemuda UMNO.

“Kita (AMK) telah mendapat maklumat tentang vest yang berlambang dua itu lebih awal dan menugaskan skuad khas AMK membuat risikan,

“akhirnya ia berjaya ditemui di markaz besar pemuda UMNO dan skuad khas AMK telah bertindak pantas menyeludup keluar vest tersebut,”kata Pengarah Pilihanraya AMK, Fariz Musa di Markaz Besar AMK, di Kampung Ladang dekat sini semalam.

http://buletinonline.net/images/stories/berita/taktikkotorBN1.JPGBeliau berkata vest tersebut amat mengelirukan dan cukup bahaya sekiranya ia diguna pakai.

“Dihadapan vest tersebut dicetak dengan lambang PKR, manakala di bahagian belakang dicetak dengan lambang BN,”katanya sambil menunjukkan vest tersebut dipejabatnya semalam.

Katanya pemakaian vest tersebut boleh mengelirukan orang ramai dan pengundi Kuala Terengganu dengan niat untuk memberikan imej yang buruk kepada PKR dan Pakatan Rakyat.

“Ia juga boleh memecahbelahkan muafakat Pakatan Rakyat sekiranya si pemakainya melakukan kerja-kerja sabotaj, misalnya mencabut merosakkan bendera PAS atau pun DAP,”terangnya.

Oleh yang demikian beliau meminta semua petugas Pakatan Rakyat samada dari PAS, PKR dan DAP supaya sentiasa dalam keadaan berjaga-jaga terhadap tipu helah BN yang terbaru itu.

Beliau turut meminta kerjasama orang ramai samada pengundi atau pun bukan bersama-sama turut memantau keadaan keselamatan supaya pilihanraya kecil Kuala Terengganu dapat berlangsung dalam suasana yang aman.

Justeru beliau meminta pihak-pihak yang berkaitan dengan keselamatan samada petugas-petugas keselamatan dari Pakatan Rakyat atau pun petugas keselamatan awam meningkatkan kawalan masing-masing supaya kejadian yang tidak diingini dapat dicegah lebih awal.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .