Ikuti Blog ini

Ir. Nizar Jamaludin Calon yang direstu




















Sebaik sahaja Tuan Guru Dato' Seri Presiden PAS mengumumkan YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir. Nizar Jamaludin sebagai calon Pilihanraya kecil P.059 Bukit Gantang bagi mewakili PAKATAN Rakyat , saraf UMNO dan BN mula bergerak memainkan 2 isu penting

Pertama isu "sembah derhaka" dan kedua isu "restu"

Saya percaya akan ada pihak - pihak tertentu akan menyebarkan surat sembah derhaka dari YAB Ir. Nizar Jamaludin kepada Tuanku Sultan Negeri Perak tempoh lalu .

Mereka pastinya akan memutar belitkan istilah derhaka dan berniat untuk menghakis kepercayaan rakyat khasnya orang melayu kepada YAB Ir. Nizar Jamaludin selaku calon PAKATAN dalam pilihanraya kecil kali ini .

Sementara hari ini Mstar telah mainkan isu kononnya calon PAKATAN di Bukit Gantang tidak mendapat restu YAB Al Mursyidul Am Tuan Guru Nik Abdul Aziz .

Mereka merujuk kepada kenyataan terdahulu oleh YAB Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Abdul Aziz bahawa beliau asalnya tidak bersetuju YAB Menteri Besar Perak itu bertanding dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang .

Saya petik kata - kata Tuan Guru Nik Abdul Aziz setelah diwawancara oleh wartawan Harakah dan telah disiarkan dalam harakah daily .

"Saya terharu disebabkan khianat pemimpin Umno terhadap Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin menyebabkan orang Cina dan India turut sama menangis . "Saya sendiri tengok mereka menangis selepas peristiwa rampasan kuasa berlaku Febuari lalu," kata Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika diminta reaksinya terhadap Menteri Besar Pakatan Rakyat dicalon bertanding di parlimen Bukit Gantang.


Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, keputusan bersama pemimpin tertinggi parti perlu diterima semua pihak.


"Saya juga akur terhadap keputusan tersebut biar pun pada awalnya bimbang pengaruh Nizar boleh hilang apabila memegang dua jawatan penting di negeri dan pusat . "Saya takut berulang seperti kes dialami Dato' Asri Muda dahulu yang juga menerajui dua jawatan. Tetapi sekarang nampaknya zaman dah berubah, jadi saya restulah keputusan tersebut.


"Saya juga ada telefon kepada pemimpin PAS di Kuala Lumpur dan minta kirim salam kepada Nizar," kata beliau ketika ditemui di pejabatnya di sini, hari ini.


Semoga Allah memberikan kemenangan hatrik kepada PAKATAN dalam pilihanraya kecil kali ini terutama bagi mengajar kezaliman UMNO dan BN yang semakin menjadi - jadi menjelang era baru kepimpinan Datuk Najib selaku pemerintah kelak . Terbaru isu penggantungan Permit Harakah dan Suara Keadilan untuk menyekat maklumat alternatif dari sampai ke pengetahuan rakyat .

Tiba masanya rakyat benar - benar perlu manafaatkan kuasa dan peluang yang ada pada mereka untuk memberi pukulan TKO kepada UMNO dan BN .

Kurang ajar sungguh UMNO dan BN .


Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .