Ikuti Blog ini

Tersalah Bawa Kunci Kondominium?

Salah kunci, itu alasan yang diberikan oleh polis atas kegagalannya membuka sebuah kondominium untuk pemeriksaan mahkamah sebagaimana yang dikehendaki oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kondominium di Desa Damansara itu adalah penting untuk peguam Anwar membuktikan pertuduhan liwat terhadap beliau telah direka cipta sekali lagi dan tidak disokong dengan bukti.

Perbicaraan ditunda kepada Khamis dengan pendakwaraya menyoal pakar-pakar yang memeriksa pengadu Saiful Bukhari Azlan dan mendapati tidak ada bukti tusukan menunjukkan Saiful mangsa liwat.

Hakim Mohamad Zabidin Md Diah, pasukan pendakwaraya dan pasukan peguam bela melawat kondominium ini diiringi oleh polis.

Namun mereka terkejut apabila dimaklumkan oleh pasukan polis bahawa mereka tersalah membawa kunci.

Pemeriksaan unit berkenaan adalah penting untuk membuktikan Anwar sedang mempengerusikan sebuah mesyuarat di unit berkenaan ketika pengadu Saiful mendakwa beliau kononnya diliwat di sebuah unit kondominium berasingan.

"Saya bagi tahu tadi bahawa dia salah kunci jadi mereka berikan polis kunci salah jadi kita tak dapat tempat yang dituju ujar Anwar.

"Kami tiba ke kondo awal tapi malangnya kunci kondo 52 yang dikatakan tempat mesyuarat itu tidak ada" ujar peguam Anwar, Sankara Nair.

Sankara juga memberitahu pemberita perbicaraan ditunda kepada Khamis.

Ini bagi membolehkan pakar perubatan dari Australia mengikuti keterangan daripada doktor yang memeriksa Saiful. Pakar berkenaan mendapati tidak ada tusukan menunjukkan Saiful mangsa liwat sebagaimana yang didakwanya.

Kehadiran pakar Australia akan membantu pasukan peguam Anwar untuk menelah keterangan yang bakal diberikan oleh pakar-pakar perubatan yang akan disoal oleh ketua pendakwaraya Yusuf Zainal Abidin.

"Esok tidak ada prosiding sebab kita buat persiapan untuk dan rancangan untuk mendengar bukti daripada pakar HKL pada hari khamis, dan lagipun pakar kami tak ada, dia akan sampai jam 7 pagi hari khamis” tambah Anwar lagi. -TVS
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .