Ikuti Blog ini

Galas : Bendera PKR,DAP tidak dibenarkan, Bendera komponen BN semua dibenarkan. Tahniah SPR!




Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) menegaskan bahawa hanya lambang PAS dibenar untuk digunakan dalam kempen pilihan raya kecil DUN Galas.

Timbalan setiausahanya, SPR Datuk Noordin Che Ngah berkata, langkah berkenaan bermakna lambang parti komponen Pakatan Rakyat yang lain tidak dibenar digunakan dalam tempoh kempen yang bermula esok.

galas bn candidate announcement 241010 muhyiddin and ku li posterKatanya, lambang parti Umno dan parti komponen BN yang lain sebaliknya boleh digunakan.

Jelasnya, kebenaran itu diberikan memandangkan lambang parti komponen BN itu diiktiraf oleh SPR.

Katanya, pasukan penguatkuasa kempen pilihan raya yang dianggotai PDRM, SPR dan pihak berkuasa tempatan itu berhak untuk menurunkan lambang-lambang berkenaan sekiranya didapati digunakan dalam kempen bermula esok

Dalam pada itu, SPR juga menjangkakan akan berdepan masalah untuk mendapatkan peratus keluar mengundi bagi setiap jam pada hari pengundian bagi pilihan raya kecil DUN Galas.

Aziz Yusof BN Galas candidateIni kerana empat pusat pengundian di kawasan Orang Asli tidak dilengkapi talian telefon.

"Tapi kita masih boleh bergantung kepada sistem komunikasi oleh PDRM.

"Jadi kita masih boleh keluarkan jumlah anggaran," katanya lagi ketika ditemui wartawan selepas satu sesi taklimat kepada media di Kesedar Inn, Gua Musang pagi ini.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .