Ikuti Blog ini

Kg. Baru Plentong Kena Roboh Lagi…

Dato' Siva Subramaniam , Ahli Suruhanjaya SUHAKAM akan mengadakan lawatan dan mendengar serta melawat sendiri masalah penduduk Kg. baru Plentong Tengah ini jam 2.00 Petang.

Dato' Siva Subramaniam , Ahli Suruhanjaya SUHAKAM akan mengadakan lawatan dan mendengar serta melawat sendiri masalah penduduk Kg. baru Plentong Tengah ini jam 2.00 Petang.

Kg. Baru Plentong Tengah : Perobohan 80% Bermula 18 Disember 2008

Dato’ Siva Subramaniam , Ahli Suruhanjaya SUHAKAM akan mengadakan lawatan dan mendengar serta melawat sendiri masalah penduduk Kg. baru Plentong Tengah hari ini jam 2.00 Petang. Diberitakan kerja-kerja merobohkan dalam 80% lagi rumah penduduk juga bermula ari ini. Ia adalah persetujuan penduduk semasa penghakiman di Mahkamah Tinggi Johor Bahru.


Beliau juga Penasihat Kongress Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) dan Setiausaha Eksekutif Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) akan melihat sendiri apa yang sebenarnya berlaku disitu.


Semantara itu kumpulan penduduk telah membuat lapuran Polis, Badan Pencegah Rasuah, SUAKAM dan akan mendapatkan peguambela baru bagi memastikan nasib mereka terbela. Kumpulan penduduk yang disertai oleh Ketua Bahagian Tebrau dan Johor Bahru Parti Keadilan Rakyat ( PKR ) beryakinan mereka akan berjaya memenangi kes ini kelak. Dikatakan mereka dibantu oleh akuantan dan peguam berpengaruh bagi memastikan kali ini usaha mereka tidak sia-sia.


Dikatakan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berperanan dibelakang tabir sebagai usaha terbaru kumpulan yang dipengerusikan oleh En. Hassan Wan Ismail bagi memastikan kemenangan memihak kepada mereka.




Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .