Ikuti Blog ini

Cara BN pegang janji bela rakyat


KUALA TERENGGANU, 13 Jan - Program ziarah Penduduk Kampung Bukit Depu oleh calon pilihan PAS, Hj. Mohd Abd. Wahid bin Endut petang semalam, kehadiran mengejut calon itu disambut baik penduduk sekitarnya


Beliau dalam program ziarah tersebut, turut ke rumah seorang penduduk yang menghidapi penyakit gout. Junaidi, 31, sewaktu ditanya berkata, "Saya telah pun memohon bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat, namun sehingga hari ini masih belum mendapat sebarang perhatian dari pihak yang berkenaan".

Seorang lagi penduduk kampung ketika ditemui, Zulkifli Yusof, 47, yang juga menderita penyakit gout semenjak 2 tahun lalu, menyatakan bahawa beliau juga telah pun membuat permohonan bantuan.


"Berkali-kali bantuan dimohon, namun kami masih lagi menunggu tindakan yang sama dari Jabatan Kebajikan masyarakat. Kini, isteri beliau pula mengambil terpaksa mengambil alih tanggungjawabnya dengan bekerja di kedai makan berhampiran bagi menyara hidup mereka bersama lagi lima orang anak yang masih bersekolah.


Najib semalam berucap pada perasmian majlis Cakna Rakyat berkata, "Kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa berpegang kepada dasar membela nasib punyai kemampuan kewangan berbuat demikian".


Menolak kenyataan Najib, Wahid Endut mengulas rakyat perlu faham bahawa kerajaan perlu memberikan bantuan, walaupun tiada pilihan raya kecil di Kuala Terengganu.


"Kerajaan dilihat mempunyai maksud tersirat atau cuba memancing undi setiap kali memberi bantuan kepada golongan memerlukan,


Semalam sahaja Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Dr Ng Yen Yen pula turunbersama Menteri Besar Terengganu dan Wan Farid, calon BN sampaikan bantuan dan mengumumkan program Jaringan Keselamatan Sosial.


Wahid ketika ditanya berikutan permasalahan tersebut menjawab, beliau akan cuba membantu untukmembuat rujukan semula kepada pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk tindakan yang sewajarnya.


Dalam kesempatan tersebut, beliau sempat menyumbangkan sebuah kerusi roda kepada Junaidi, salahseorang pesakit di situ.


Kemudian, lawatan diteruskan ke rumah-rumah dan kedai-kedai berdekatan. Kehadiran beliau dilihat begitu disenangi dan disambut baik oleh semua penduduk kampung.




Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .