Ikuti Blog ini

Pulang tunaikan tanggungjawab - Perantau

KUALA TERENGGANU, 13 Jan - Perantau dalam usahanya mengajak pulang mengundi sebelum ini telah pun sampai ke negeri Selangor dan negeri Sembilan akhirnya sampai ke Johor. Program anjuran Perantau di Hotel Kelana, Skudai semalam itu dihadiri 100 orang anak-anak Terengganu.


Menurut Setiausaha PERANTAU, Suhaimi Embong, "PERANTAU dalam melengkapkan sesi jelajahnya mengajak seluruh anak-anak Terengganu khususnya Kuala Terengganu pulang mengundi pada piliharaya 17 Januari nanti".


"Pilihanraya kecil Kuala Terengganu ini berlaku di bulan Muharram bersamaan dengan peristiwa penghijrahan nabi dan para sahabat dalam menegakkan Negara dan politik Islam,


Ust Azman Shafawi Abd Rani ketika dalam ucapannya berkata walaupun Pas dan pakatan rakyat tidak dapat memerintah Malaysia, tetapi rakyat dapat membantu menambah suara Islam di Parlimen sekaligus melemahkan lantangan suara BN di dewan.


Mengimbas sejarah Pilihanraya tahun 1995 apabila PAS kalah di Dun Jabi dengan 36 undi atas boikot ahli Pas tidak keluar mengundi, dan perihal Kelantan dapat diperintah dengan kelebihan 2 undi dengan khabaran sepasang suami isteri yang balik dari sabah mengundi PAS.


"Tanda Allah selamatkan Kelantan dengan membuka hati pengundi untuk balik mengundi dan semoga kita dipilih Allah untuk balik mengundi dan menyebabkan kemenangan Islam," tambahnya.


Dalam pada itu wakil calon itu juga memberitahu, melihat kepada mood rakyat kini kemungkinan PAS menang di dalam pilihanraya kecil tersebut adalah besar memandangkan sambutan luar biasa terutamanya pengundi cina dan golongan muda ketika turun bertemu dengan pengundi.


Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor Zulkifli Ahmad turut merayu kepada semua pengundi-pengundi Kuala Terengganu pulang untuk menunaikan tanggungjawab mereka sebagai rakyat Beliau memberitahu, pemimpin yang akan dipilih bukan bertanggungjwb kepada pengundi sahaja tetapi turut bertangungjawab kepada Allah Taala atas orang yang dipimpinnya.


Menurut beliau, atas tujuan tanggungjawab tersebut, PAS Johor berbesar hati menyediakan 3 buah bas bagi pengundi untuk balik mengundi. Penyediaan bas adalah pemudah cara bagi pengundi pulang memandangkan boleh berhubung dengan suhaizan kaiat, Ketua Penerangan Pemuda PAS Pusat


Majlis bersama anak-anak di perantaun yang diadakan itu turut dihadiri Ust Abdullah Hussin Ketua Dewan Ulama' PAS Johor, Ketua Dewan Pemuda Pas Johor, Khairul Faizi Ahmad Kamil.



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .