Ikuti Blog ini

Tindakan Polis Ala Yahudi . Vol 2

Apa punya polis . Mulanya suruh kami balik ke Masjid . Bila kami dalam perjalanan pulang ke Masjid Negara , dia tahan kat depan tembak kami plak .

Saya terpaksa menyelinap ke tepi lereng bukit sebelum berjaya masuk ke kawasan Masjid . Kononnya nak berlindung ditempat selamat . Rupanya tiada tempat selamat bagi polis Yahudi . Masjid pun dilepaskan gas pemedih mata .

Ni , gambar saya bersama anak Dr. Hassan Ali selepas penat main ' kejar - kejar ' dengan fru . Aduss , turun 2 kilo berat badan .

Fru ni adalah pasukan anti rusuhan , tapi baru - baru ni kelam kabut rakyat angkara rusuhan pihak Fru . Kami pada asalnya berjalan secara aman menuju Istana . Tiba - tiba Fru merusuh . Nasib baik kami tak ada gas pemedih mata , water canon dan cota , kalau tidak habislah Fru yang merusuh tuh .

Tapi kesian kat polis trafic . Tak pasal - pasal mereka pun pedih mata . Sementara pelancung saya lihat terpinga - pinga menyaksikan lagak polis membedil dan menyimbah asid kepada himpunan rakyat secara aman .

Asid disimbah macam DBKL siram pokok bunga . Tiba - tiba saya terserempak
dengan Ustaz Asri , siap dengan payung untuk menangkis air asid Fru.
Muka berkerut menahan pedih gas yang dilepaskan ke arah kami


Himpunan di perkarangan Masjid Negara membantah PPSMI
dan mengutuk tindakan ganas pihak polis


Keranda Bahasa [ 152 ] di usung masuk ke tengah - tengah himpunan
simbolik betapa nasib bahasa ibunda dalam negara kita kini .



Inilah rupa balang gas pemedih mata yang ditembak ke arah kami .
5 das tembakan hampir mengenai belakang saya .


Pengsan akibat terhidu gas pemedih mata . Sabarlah sahabatku



Walau berkain pelikat , aku tetap akan menetang UMNO dan BN
Hidup Pondok Pasir Tumboh

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .