Ikuti Blog ini

Ust. Nasa : FRU di guna untuk pasang poster BN


Ust. Nasharuddin didamping oleh Hj. Asmuni dan Dr. Hatta menunjukkan gambar FRU sedang mengawal petugas BN memasang bendera di Kg. Changkat Ibul.


BUKIT GANTANG :"liputan kepada calon PAS ditahap tidak membanggakan tetapi saya tetap ucap terima kasih" demikian antara kenyataan awal Pengarah Pilihanraya PAS Bukit Gantang yang juga Timbalan Presiden PAS, Ust. nasharuddin Mat Isa dalam sidang akhbar di Markas Operasi PAS di bini sebentar tadi.

Beliau juga menyatakan pendirian PAS untuk teruskan program yang diatur termasuk isu panas seperti altantuya, raja dan sebagainya kerana inilah waktu terbaik rakyat dengar isu dari pihak kedua..

"Dalam keadaan kepimpinan baru yang tinggal beberapa jam akan angkat sumpah tetapi demokrasi semakin sempit dan kita menyesali dengan salah guna kuasa pihak berkuasa dalam pilihanraya ini begitu ketara" katanya.

Ust. Nasruddin menjelaskan antaranya polis yang membantu BN pasang alat kempen, dengan bukti gambar yang ditunjukkan kepada wartawan.

Beliau juga mengulas menteri perumahan dan kerajaan tempatan, ong ka chuan bersama Zambry yang kononnya akan menyerakan tanah kepada kaum Cina, namun tidak ada suara bantahan dari pemuda UMNO, sedangkan sebelum ini pemuda umno bangkit mencela dasar pemberian tanah kepada orang cina dan sekolah agama rakyat dan sekolah cina. Semalam pemberiaan tanah kepada orang cina tidak ada respon. kita bertanya kepada peminpin baru yang di lantik. soalnya.

Dalam sidang media itu beliau mewakili PAS merakam ucapan terima kasih YAB Nizar selama memerintah negeri ini dan banyak membawa perubahan, dan sikap beliau disenangi oleh rakyat adalah faktor mengekalkan kemenangan. Selain itu faktor almarhum Hj. Roslan shahrum yang memberi khidmat yang baik.

"Sokongan masyarakat berbilang kaum juga akan memenangkan calon kita, tema PAS For All akan diteruskan, inilah politik baru yang dilakukan oleh DS. Nizar.

Ust. Nasa jugta menegaskan "kami sedia bayar polis kalau boleh jaga kesleamatan pasang bendera.bagi saya adalah keterlaluan."

"Perakra ini akan dilaporkan, kita ada adveden yang jelas.sepatutnya layanah diberikan sama.'tegasnya.

Mengulas politik baru dijelaskan beberapa contoh yang dilakukan, seperti pilih ketua kampung, pemilihan ahli majlis dari NGO's, bekalan air percuma 10 meter padu,dan semua parti politk dibenarkan guna bangunan untuk rakyat.

Mengenai slogan "mohon restu rakyat", kita tidak menolak rakyat boleh memilih pemimpin rasuah, tinbul pertanyaan ada orang yang rasuah digantung tidak betanding, ada yang rasuah dibenar bertanding. Jawapan nya jangan berikan lagi sokongan kpd mereka.

"saya tidak nampak perubahan dari pemilihan umno, orang berubah tapi dasarnya masih sama, kalau ini lah restu yang diminta kita tidak memberi sebarang restu."kata Ust. Nasa.

Mengulas kenyataan Mohyiden ada angin perubahan dikalangan orang melayu, katanya "angin ini pada kita, itu kenyataan politik. sedangkan kesangsian rakyat kepada BN masih tinggi, terus menerus isu tidak dapat dijawab, kita mohon kerajaan saman akhbar asing tentang keterlibatan Najib dalan kes Altantuyya. Kita saman akhbar the herold bila dikaitkan Hj. hadi orang no, 3 pengganaas dunia dan ditahan di guatama, kita minta dibersihkan, kalaun tidak jangan pergi jumpa agong esok".

Kalau senyap seolah-oleh redha dalam Islam, seolah-olah kenyataan itu betul, ini akhbar antarabangsa, kalau boleh saman kalau petang ni, jelasnya.

Mengenai kempen Mahadhir di Bukit Gantang,kata beliau Tun adalah barang dikitar semula, tidak keluar tidak masuh, dia sendiripun tidak percaya kepad umno macam mana dia nak kempen, kita percaya tidak dapat memberi kesan kepad proses kempen.

menyatakan gambar bersamlama dengn wanita adalah bertaraf rendah.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .