Ikuti Blog ini

Apa Agenda Kickdefella?

Penulis blog Kickdefella, Syed Azidi Syed Abdul Aziz hari ini telah dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk memberi keterangan berhubung dakwaannya menerima lebih RM4 juta.

Perkara itu disahkan oleh Pengarah Siasatan SPRM Mustafar Ali ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata Syed Azidi tiba di ibu pejabat SPRM di sini kira-kira pukul 6 petang.

Baru-baru ini Syed Azidi mendakwa menerima peruntukan lebih RM4 juta sepanjang tiga tahun bagi memburuk-burukkan pentadbiran bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi .

Syed Azidi juga mendakwa beliau membelanjakan wang itu bagi membiayai pelbagai aktiviti termasuk membeli aset, peralatan, pembayaran upah operatif dan lain-lain yang bertujuan menggerakkan satu Operasi Gerak Saraf bgi mewujudkan persepsi buruk ke atas Abdullah dan memastikan PAS kekal memerintah Kelantan. — Bernama


1) Kickdefella diberi tanggungjawab "membelanjakan" RM4 juta untuk memburukkan Pak Lah? Arahan siapa dan dari mana wang itu diperolehi?

2) Tiada siapa yang percaya bahawa:-

- TGNA terlibat dengan agenda memburukkan Pak Lah semata-mata nak kekalkan kuasa di Kelantan. Apa kena mengena Pak Lah dengan kerajaan Kelantan? Tidak logik samasekali.

- Siapa Kickdefella sehingga boleh diberikan tanggungjwab sampai pegang RM4 juta oleh sebuah kerajaan negeri? Sekali lagi tidak logik.

3) Saya rasa banyak lagi perkara yang bermenafaat yang kerajaan Kelantan boleh lakukan jika benar ada RM4 juta.

4) Tiada di dalam agenda PAS atau mana-mana kerajaan pimpinan PAS menyediakan peruntukan sekian banyak untuk melakukan gerak saraf bodoh seumpama itu kecuali ianya dilakukan UMNO dengan arahan APCO.

5) Apa tujuan Kickdefella menaburkan fitnah sedemikian terhadap kerajaan PAS Kelantan kalau bukan penyakit di hati untuk membalas dendam kerana telah dipecat dari jawatannya?

6) SPRM, pantas nampaknya di dalam hal-hal yang melibatkan kerajaan Kelantan. Tetapi hal Khir Toyo yang telah sekian lama terbongkar kenapa senyap?-GB
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .