Ikuti Blog ini

PDRM, cukup-cukuplah usaha memperbodohkan Rakyat

Mengapa polis hanya mahu menyalahkan media internet sahaja. Ini bermakna Polis akan menyekat maklumat dari blog atau laman web yang pro Pakatan Rakyat. Adakah selama ini maklumat dari media arus perdana seperti TV1, TV3, Utusan Meloya dan yang sepusat dan sepusing dengannya adalah benar dan tepat?

Sudah banyak kali mereka disaman kerana memfitnah. Media arus perdana yang jelas menghasut dan mengamalkan pelaporan berita putar-belit, dibiarkan begitu sahaja seolah-olah kita ini hidup dalam masyarakat yang buta huruf dan tidak berpendidikan.

Pihak yang berkuasa merasakan seolah-olah mereka berhadapan dengan masyarakat yang tiada pegangan agama, yang tidak tahu membezakan antara yang makruf dan yang mungkar, dosa dan pahala.

Polis wajib bertindak adil bukannya menjadi pencacai angkat najis najib rosmah. Ramai polis yang menjalankan tugas mereka dengan profesional tetapi kebanyakkan Ketua Polis akan menjadi alat dan pencacai najib rosmah sahaja. Sebagai contoh, usung tilam sahaja boleh jadi Ketua Polis Negara.


Polis cari inisiatif baru bagi Sekat penyebaran maklumat tidak tepat yang dilakukan oleh media-media baru

IPOH 30 Dis. - Polis akan mencari inisiatif baru bagi menyekat penyebaran maklumat tidak tepat yang dilakukan oleh media-media baru pada tahun depan, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.

Beliau berkata, tindakan pihak tidak bertanggungjawab yang memanipulasikan teknologi maklumat (IT) untuk kepentingan sendiri perlu disekat.

"Kita bimbang sekiranya tidak ditangani, ia akan menyebabkan penyebaran fakta-fakta salah yang boleh memesongkan pemikiran rakyat.

"Oleh itu, polis harus ada mekanisme atau struktur prosedur operasi standard (SOP) kerja baru untuk mengatasi ancaman ini," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar sempena majlis serah terima tugas Ketua Polis Perak yang ke-18 di Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) negeri di sini hari ini.

Pada majlis itu, beliau menyaksikan penyerahan dokumen serta tongkat kuasa daripada pemangku, Datuk Zakaria Yusof kepada Ketua Polis negeri yang baru, Datuk Mohd. Shukri Dahlan.

- Sharp Shooter

Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .