Ikuti Blog ini

Video Seks - Anwar Jangan Ingat Sudah Lepas



Video Lucah : Peguam Negara Cari "Helah" Untuk Dakwa Anwar, Kata PKR


SHAH ALAM 18 APRIL : Kenyataan polis bahawa siasatan video lucah Datuk T bertumpu kepada dalang yang menayangkan rakaman itu mengesahkan tidak ada asas undang-undang untuk mengaitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada video berkenaan.

Namun, Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat Saifuddin Nasution “yakin’ Peguam Negara Tan Sri Gani Patail akan mengikut telunjuk Barisan Nasional dan mencari helah untuk mendakwa Anwar.

“Kita yakin bahawa Peguam Negara di bawah arahan rejim Barisan Nasional akan tetap mencari jalan untuk mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim di mahkamah,” kata Saifuddin.

“Ini kerana seluruh episod konspirasi ini direka bertujuan menghancurkan kerjaya politik Dato' Seri Anwar Ibrahim,” tambah beliau.

Semalam Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani bahawa siasatan videos seks lengkap dari setiap sudut dan ia menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

Acryl berkata hasil siasatan itu akan diserah segara kepada Peguam Negara.


Apple iPod touch 32 GB (4th Generation) NEWEST MODELSaifuddin berkata pendirian terbaru polis itu menunjukkan tidak ada sebarang asas undang-undang untuk mengaitkan Anwar di dalam video kerana jelas beliau tidak ada kena mengena dalam isu berkenaan.

“Ini selari dengan penafian Datuk Seri Anwar Ibrahim yang konsisten mengenainya,” tambah beliau.

Bagaimanapun Saifuddin berkata PKR bagaimanapun percaya Tan Sri Gani akan “tetap mencari jalan untuk mendakwa Dato' Seri Anwar Ibrahim ke mahkamah.”

“Ini tidaklah mustahil kerana sebelum ini situasi sama berlaku di mana Dato' Seri Anwar dihadapkan ke mahkamah atas dan difitnah atas dua tuduhan liwat, walau pun beliau tidak melakukannya,’ tegas beliau.

“PKR kesal kerana Barisan Nasional terus menggunakan politik kotor, jijik malah menginjak batas agama dan peradaban kemanusian demi mengekalkan kuasa politik,” kata beliau.

Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Chik, yang juga Pengerusi Risda, ahli perniagaan Datuk Sharzyl Eskay dan bekas Bendahari Perkasa Shuib Lazim mengaku mereka sebagai gandingan Datuk T yang menayangkan video itu kepada media tertentu di Hotel Carcosa 21 Mac lalu.

Mereka mendakwa rakaman itu menunjukkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan seorang pelacur Cina di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada 21 Februari lalu.

Eskay juga menyerahkan sebuah jam Omega milik Anwar yang didakwa beliau dicuri oleh pelacur berkenaan.

Polis semalam berkata isu siapa pemilik jam itu bukan perkara utama dalam siasatannya.

Anwar menafikan dakwaan gandingan Datuk T sebagai fitnah dan membuat laporan polis bagi membolehkan siasatan dijalankan.

Ketua Pembangkang itu berkata, beliau berada di rumah pada malam rakaman itu dibuat dan beriinteraksi menerusi Twitter dengan jaringannya. Anwar juga mengesahkan bahawa beliau mempunyai sebuah jam Omega yang masih dalam simpanannya.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .