Ikuti Blog ini

Dalam Kenangan 9 Tahun Pemergian Almarhum Dato' Ust Fadzil Noor (Gambar Menarik)


Salam untuk semua, moga dirahmati-NYA

Isnin, 23 Jun 2011 ni genaplah 9 tahun pemergian beliau...tokoh politik dan tokoh agama yang sangat berjasa. 9 tahun lalu, aku baru berusia 14 tahun...ketika tu aku tinggal di asrama sebuah sekolah di daerah Baling, aku dapat berita pemergian Almarhum daripada seorang ustaz yang mengajar kelas aku ketika tu, kelihatan ramai guru mula bergegas ke Muasasah Darul Ulum, Pokok Sena. Usia aku masih muda, ketika itu aku belum memahami lagi dunia politik negara walaupun sudah mula diterapkan ideologi politik islam.

Seingat aku, aku pernah hanya sekali dua sahaja mendengar ceramah Ust Fadzil...lagi pun tempat aku jauh dengan Madrasah Darul Ulum (sekolah agama yang dibuka oleh Ust Fadzil). Sekarang hanya video2 sahaja yang sempat dilihat, walaupun tidak bersama secara langsung..aku sendiri sangat terasa kehilangan seorang tokoh ilmuan yang hebat, beliau disegani kawan dan lawan...petah berkata2, lantang berhujah. Almarhum Ust Fadzil Noor...patah tidak lagi tumbuh...hilang tidak lagi berganti...Al Fatihah, moga ruhnya dirahmati Allah.

Gambar ketika hari kematian Ust Fadzil Di Muassasah Darul Ulum, Pokok Sena




Dalam Kenangan...



Klik sini untuk membaca biodata lengkap Almarhum Ust Fadzil Noor
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .