Ikuti Blog ini

Jom ke Ipoh

Ahlan wa sahlan…selamat datang..Welcome. Selamat datang ke Ipoh pada hari Khamis ini…7 Mei 2009.


Ada apa kat Ipoh? Macam-macam ada. Hari ini aku nak cerita sikit kepada kawan-kawan yang datang dari luar.


Sapa-sapa yang datang dari arah Selatan…sebelum sampai R&R Simpang Pulai..akan nampak perkataan “IPOH” diatas gunung. Itu tandanya..anda sudah memasuki Wilayah Ipoh.


Kalau nak seronok…keluar ikut tol Simpang Pulai…belok kanan dan pandu lah menuju Ipoh. Anda akan lalu dihadapan Hotel Hillcity. Kalau lapar…bolah singgah disebelah kanan jalan. Ada restoran jual nasi masakan kampung. Kalau masih kenyang…disebelah restoran tersebut ada banyak gerai-gerai menjual limau Tambun. Nak cuci tekak boleh…nak cuci mata boleh. Tatak sombong punya.


Lepas tu…pandi lagi sampai Medan Gopeng. Kat sini ada stesen bas. Sapa-sapa yang naik bas express…akan berhenti disini. Kalau ada yang nak ambil kawan yang datang menaiki bas…boleh tunggu disini. tapi lebih baik tunggu diluar…sebab kat dalam banyak sangat asap.


Kemudian…pandai-pandai la bawa kereta…kalau tak tau tanya kat orang. Kalau orang tanya nak pi mana…jawab..STESEN KERETAPI. Jangan kata SUK!! Naya hangpa kena halau ..suruh balik.


Kalau tak mau singgah tengok amoi jual limau tambun…jangan keluar kat Simpang Pulai! Tapi keluar selepas tol Ipoh Selatan. Sebaik saja keluar dari persimpangan tersebut memasuki pekan Ipoh…masuk kekanan menghala Stadium Perak. Dari Stadium Perak..pandu lagi menuju ke Hospital. Lepas tu tanya lah kat sapa…kat mana Taman DR. Jangan kata SUK!! nanti hangpa kena halau balik.


Sapa-sapa yang datang dari arah utara…keluar ikut jalan Kuala Kangsar. (Bukan Tol Kuala Kangsar!!) Dan pandu lah semahu anda…sehingga lah sampai kesatupersimpangan ‘Y’.Kalau terus..anda akan naik jejambat…kalau ambil kiri..menuju ke Hospital Ipoh. Kalau ada polis tanya nak pi mana…cakap nak pi hospital. Jejambat mungkin ditutup…jadi ambil lah jalan ke Hospital Ipoh…tapi anda boleh berehat kat taman DR.


Pasai apa perkataan SUK diharamkan? Sebab ianya sudah diambil alih oleh kerajaan haram. Apabila kerajaan haram merampas kuas…semuanya diharamkan. nak masuk jalan Datok Panglima Bukit gantang pun akan diharamkan pada hari tersebut. Tak payah cakap SUK..yang tu dah tergolong dalam najis mutawageli.


Anda boleh park kereta kat Stesen Keretapi…kat Masjid Negeri..kat Padang Bandaran ataupun kat Taman DR. Lepas tu berjalan kaki ke Bangunan SUK.


Ada apa kat SUK?…Yang ni paling best. Upacara menghalalkan yang haram.


Upacara ini tidak pernah berlaku dalam sejarah Perak sebelum ini…dan tidak mungkin akan berlaku lagi sepanjang hayat kita!. 7 mei 2009 merupakan satu hari paling bersejarah dalam sejarah Perak apabila satu kerajaan haram akan di isytiharkan menjadi halal. Anda tidak mahu menjadi sebahagian dari sejarah? Rugi…jangan menyesal nanti.


Anda boleh bawa anak-anak…tapi jangan bawa anak kecil sudah la. Susah nak tukar lampin…nak tukar pampers. Kalau anak yang sudah boleh berlari…kira OK la.


7 mei 2009 merupakan hari yang paling bersejarah…apabila semua jalan-jalan menghala SUK akan ditutup…sempena penghalalan kerajaan haram.


7 mei 2009 merupakan hari yang paling bersejarah…yang turut disertai oleh perarakan ratusan…mungkin ribuan FRU membuat lintas hormat dihadapan rakyat…tanda kekuasaan mereka.


7 mei 2009 merupakan hari yang paling bersejarah…kerana suara rakyat akan dibangsatkan.


Mampuih pi dengan demokrasi. Mampuih pi dengan hak rakyat. Mampuih pi dengan kuasa rakyat.


7 mei 2009 merupakan hari dimana Umno dan Barisan Nasional menggunakan semua jentera yang ada untuk menghalalkan rampasan kuasa haram mereka.


Ini bukan soal Nizar. Ini bukan soal Anwar. Ini bukan soal Najib. Ini soal rakyat. Hak rakyat telah dirampas oleh Umno dan Barisan Nasional melalui rampasan kuasa haram.


Rakyat telah dirogol…diliwat…dan dibakul sampahkan oleh kepimpinan Umno dan Barisan Nasional.


Sekiranya anda masih lagi mempunyai maruah..masih lagi mempunyai harga diri…datanglah ke Ipoh pada 7 mei 2009…hari Khamis..seawal 7 pagi. Dan kita tunjukkan kepada Umno dan Barisan Nasional..bahawa kita masih lagi mempunyai harga diri. Kita tunjukkan kepada Umno dan Barisan Nasional bahawa kita tidak rela diperkosa..dan dirampas hak kita.


Jumpa di Ipoh!!! 7 Mei 2009. hari Khamis..Jam 7 pagi.



Hari Paling Bersejarah... kerajaan haram akan di isytiharkan menjadi halal



Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .