Ikuti Blog ini

SPRM suruhanjaya bermata satu

ln-hamdanKUANTAN – Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendapati terdapat elemen salah guna kuasa oleh Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar dalam tindakannya melarang dan menggantung Menteri Besar, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir dan enam Exco menghadiri sidang DUN pada 18 Februari lalu.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Ahmad Said Hamdan berkata, justeru pihaknya akan memanggil beberapa orang lagi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Perak termasuk daripada Barisan Nasional (BN) yang hadir pada persidangan DUN berkenaan bagi menyempurnakan siasatan kes itu.

“Bila saya cakap nanti orang marah, tetapi bagi kita ada elemen salah guna kuasa, jadi SPRM menjalankan siasatan.

“Kes ini bukan melibatkan pendakwaan tetapi masih di peringkat siasatan dan jangan salah anggap. SPRM menjalankan siasatan untuk menentukan keterangan-keterangan berhubung perkara ini dapat dikumpul. -Utusan Malaysia online


SPRM sekali lagi menunjukkan sifat berat sebelah apabila cuba mengorek kesalahan Speaker Perak dan menutup mata dalam kes yang terang-terang melanggar perlembagaan negeri.


Mengapa tidak disiasat orang yang mengarahkan polis menghalang Speaker dan ADUN menjalankan tugas? Mengapa tidak di siasat Abdullah Antong yang sewenang-wenangnya melanggar arahan Speaker?


Mengapa SPRM tidak nampak ada salah guna kuasa apabila Najib menggunakan kedudukannya untuk mempengaruhi Sultan bagi mengisytiharkan Zambry sebagai Menteri Besar Perak?


SPRM ternyata gagal membuktikan integriti selaku badan yang kononnya bebas daripada pengaruh politik, hakikatnya ia merupakan suruhanjaya bermata satu yang hanya melihat kesalahan Pakatan Rakyat tetapi menutup mata dalam apabila UMNO dan BN melakukan kesalahan.




Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .