Ikuti Blog ini

Hanya Pada MU


Ya Allah
kenapakah hati ini begitu keras untuk mengingatiMU?
mungkihkah jiwaku sudah penuh dengan kekotoran?
setiap hari aku solat, membaca al-Quran
tetapi aku tidak dapat merasai kenikmatan
bagaimanakah akan kutempuhi hidup ini?
adakah jiwa ini akan dapat Engkau terima?


Ya Allah!
janganlah Engkau tinggalkan aku
janganlah Engkau biarkan jiwa ini ternoda
dengan kemaksiatan
apalah diri ini tanpaMU
aku begitu lemah untuk mengharungi
gelombang dunia ini

Ya Allah
kasihanilah jiwaku yang kerdil ini
aku sangat mengharapkan pimpinan-MU
aku sangat merindui belaian-MU
bantulah aku,Ya ALLAH!
bantulah aku Ya Rabbi!
lemparkan cahayaMU ke dalam jiwaku...

Ya Allah!
apalah erti kehidupan ini tanpa kehadiran MU
apalah gunanya segala yang kumiliki tanpa
rahmatMU

Ya Allah!
berikanlah petunjuk-MU kepadaku
aku tahu bahwa petunjuk-Mu
adalah mahal dan perluku bayar
aku redha, Ya Allah...

Engkau ambillah apa yang aku miliki
tetapi campakkanlah Nur MU ke dalam
jiwa ini...

Ya ALLAH!
aku malu untuk berhadapan denganMU
aku begitu kotor dan jijik
riya', tamak,sombong, dengki telah
membelenggu hidupku
jiwaku lemas

setiap kali cuba mengingatiMU setiap kali juga jiwaku menghalang
fikiranku berkecamuk
Ya Allah dimanakah cahayaMU?

Ya Allah!
hanya kepada Engkau
tempatku mengadu
hanya kepada MU tempat aku
mencurahkan perasaanku
kerana aku tahu hanya Engkau
yang dapat membimbing
jiwaku yang kerdil ini

maka bimbinglah aku Ya Allah
pimpinlah aku,pimpinlah aku
pimpinlah akuuu...Ya Allah!
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .