Ikuti Blog ini

Peralihan kuasa-Najib dipermainkan oleh Dollah


Najib kini terpaksa gigit jari kerana peluangnya untuk menjadi Perdana Menteri selepas perhimpunan agung Umno pada penghujung tahun ini sudah tiada lagi. Pengumuman Dollah petang tadi mengakhiri spekulasi dan membuatkan Najib kini dalam keadaan gelisah kerana terpaksa menanti 23 bulan lagi untuk menjadi PM.

23 bulan bukanlah masa yang singkat. Pelbagai perkara boleh berlaku. Tempoh itu diambil bukan sahaja kerana Dollah ingin selesaikan RMK9, tapi lebih kepada mencari ruang bagi mendapatkan pengganti yang lebih sesuai dan boleh menyelamatkan kroni Dollah selepas zamannya.

Isu Altantuya pasti menjadi sebab utama dan pendedahan Bala yang kini memberikan bala terbesar buat Najib, pastinya turut mempengaruhi keputusan itu. Najib telah dipermainkan oleh janji-janji manis Dollah.

Siapa tak kenal Dollah. Dulu dia janji tak nak kawin lagi…last-last kawin juga. Kemudian janji tak akan bubar Parlimen bulan Februari. sehari lepas tu dia bubar. Dia juga janji tak naik harga minyak, kemudian naik juga.
Putar belit, putar alam, Najib terputar-putar dengar janji dollah….Jun 2010, Siapakah yang benar-benar jadi PM. Masa itu pastinya, Najib bukanlah pilihan terbaik. Bukan sahaja bahaya untuk Dollah, tapi untuk seluruh rakyat kerana Najib penuh dengan pelbagai skandal peribadi.

Mungkinkah Najib menerima nasib yang sama seperti Anwar. Diperangkap dan akhirnya dihumban ke penjara. Muhyiddin pula dilihat lebih sesuai untuk menggantikan tempat Najib kiranya beliau disingkirkan.

Dalam politik, apa jua boleh berlaku. Siapa mainkan siapa…kita lihat siapa yang kena….
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .