Ikuti Blog ini

"I love you" gamatkan muktamar


IPOH, 16 Ogos - Suasana dalam Stadium Indera Mulia, Ipoh pagi ini mula diceriakan dengan saranan kepada para suami mengucap 'I love you' (saya mencintaimu) kepada isteri masing-masing setiap hari.
"Ucapan ini paling disukai mereka yang bergelar isteri," kata wakil dari Pahang Dr Hamzah Jaafar dalam perbahasan ucapan dasar Presiden PAS yang mendapat sambutan gemuruh para hadirin dalam Muktamar Tahunan PAS ke-54 di sini hari ini.

Tidak habis dengan kata-kata tersebut beliau terus mencuit hadirin dengan saranan kepada suami yang berjauhan dengan isteri dengan berkata, "abang tidak boleh tidur ni... rindu dekat sayang," katanya yang disambut dengan gelak ketawa hadirin.
Padahal katanya, suami itu tidur berdengkur.

Ketika ini sekali lagi dewan menjadi gamat mendengar saranannya itu.
Sementara itu, hadirin juga digamatkan dengan ucapan dari wakil Dewan Pemuda, Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi yang mengambil tempat selepas wakil Pahang berucap.

Hadirin yang pada mulanya khusyuk mendengar syarahan yang agak serius darinya tiba-tiba ketawa berdekah dengan cerita burung puyuh dengan seekor ular.

Kisah tersebut diceritakan bagi menerangkan sikap 'keras keng' segelintir ahli parti.
Sebutan perkataan 'keng' yang katanya dipinjam dari loghat Terengganu mendapat tarikan hadirin.

Suasana ini sedikit sebanyak menceria Muktamar di pagi yang permai ini.
Sekaligus, ia mematahkan anggapan ramai bahawa suasana dewan akan muram gara-gara hari penamaan calon di Permatang Pauh hari ini.

Setiap ruang dewan juga dipenuhi hadirin sejak awal pagi. Ramai hadirin kelihatan segak dengan baju Melayu warna-warni dan kopiah putih. Tidak ketinggalan juga dengan kaum Muslimat tampil dengan wajah berseri-seri pada hari ke empat persidangan.
Related Posts with Thumbnails
hak cipta terpelihara ©2011. MUSLIMEEN UNITED .